Det afrikanske touch

En af modens trends i år er den afrikanske stil, bl.a. i form af lækre kulørte prints og smykker. Modegiganter som Burberry og Gucci er, blandt andre, med på bølgen.
Men hvorfor købe ” kopivarer” når man kan få den ægte vare hos afrikanerne selv?
I Paris er der mange afrikanske shops, og et loppemarked som “Marché aux puces de Saint- Ouen” byder også på flere afrikanske stande.
Selv nyder jeg godt af mit lille lokale marked i rue Montmartre, tæt på Saint Eustache kirken i det 1. arrondissement. Her har Déba en stand med afrikanske smykker hver torsdag fra 11.30-18.00.
Jeg ved ikke, om det er fordi at hun kender mig, eller at hun bare synes, at jeg er utrolig dårlig til at prutte om priser, men hun prutter altid for mig og sørger for, at jeg får tingene billigt. Den skønneste omvendte verden!

One thought on “Det afrikanske touch

Skriv en kommentar

