Sæbe og foie gras

Jeg er fan af håndsæber, som lige så vel har sin plads på håndvasken som under bruseren. Helst bruger jeg olivensæber eller sæber af andre gode vegetabilske olier eller sheabutter. Jeg læste engang, at 1 styk håndsæbe svarer til 3 tuber showergel, og det er jo til at tage og føle på, både for økonomien men også for miljøet. Udover, at jeg bruger dem i badet, har jeg altid håndsæber liggende i mine skuffer blandt strømper, lingeri og uldsweatre, som dufter skønt heraf. Da jeg faldt over “Savon de Marseille”- sæbeblokken på 2 kilo hos Compagnie de Provence, var det lige noget for mig.
Jeg spurgte i øvrigt ekspedienten, hvordan man lettest kunne skære den ud i mindre stykker. Svaret, hun kom med, kunne ikke have været mere fransk.
Hun sagde:”Bare varm en kniv op med varmt vand, ligesom når du skærer foie gras.” Prisen for sæben: 9 €.
Compagnie de Provence
60, rue Vieille du Temple
3. Arrondissement
Metro: Rambuteau

Skriv en kommentar

