Gammel kærlighed ruster ikke

Ja, det erfarede jeg, da jeg var hos boghandleren forleden dag. Jeg kom tilfældigt et smut forbi afdelingen med tegneserier, og der stod han på en hylde og var ikke blevet en dag ældre. Hvem dog? Såmænd bare min store barndoms- og teenagekærlighed Vakse Viggo. Hvilket gensyn med den lange og kejtede fyr, hvis rigtige navn er Gaston Lagaffe, for egentlig er han fransk-belgisk, kreeret af tegneren Franquin. Jeg købte fluks et par strategisk udvalgte numre af serien, som jeg for mange år siden havde læst igen og igen med stor fornøjelse, akkompagneret af megen grinen. Hvor herligt igen at være i selskab med Vakse Viggo, den deprimerede måge, den bindegale kat og alle medarbejderne på redaktionen, hvor Viggo arbejder. Jeg blev iøvrigt meget inspireret af sekretæren Frøken Janne/Mademoiselle Jeanne, som med sine runde briller, den røde livlige hestehale, de fikse små kjoler og sko er indbegrebet af en chic person, som meget hurtigt kunne blive mit foretrukne stilikon.

Efter en regnfuld eftermiddag i selskab med Viggo kan jeg til stadighed sige:
VIGGO, JE  T’AIME !!!!!!

N.B. Vakse Viggo/Gaston Lagaffe kan købes i alle franske boghandlere, der sælger tegneserier.

4 thoughts on “Gammel kærlighed ruster ikke

  1. Vakse Viggo holder herfra og hele vejen ned i “Credit Agricole”. Da jeg boede dernede i 80´ havde de lavet en Gaston Lagaffe film med rigtige skuespillere. Det eneste der lignede var Viggos bil og Viggofonen:o)

    Kram

    • Helt enig, Viggo holder. Jeg overvejer lidt at få hår à la Frøken Janne og måske investere i store runde briller magen til hendes.
      Knus

  2. Jeg mindes bare at hun har en meget lang og spids næse den unge dame! ellers kunne jeg godt se “Metche 2000” med rødlig manke og kæmpe runde briller:o)

    Ha´en super weekend

    Lundemanden

Skriv en kommentar

