RIGTIG KAFFE

Hører du til de helt store kaffe-entusiaster, er det hos “Verlet”, hvor du vil føle dig hjemme. Selv har jeg aldrig drukket en kop kaffe i hele mit liv, jeg kan ikke lide smagen, men duften af kaffe er helt fantastisk. Allerede når døren går op til dette lille sted, bliver man budt velkommen af en liflig duft af kaffe og et lækkert udvalg af kaffebønner og de smukkeste kandiserede frugter (de kandiserede frugter sælges ikke om sommeren p.g.a. varmen). Verlet er et af Paris’ mest berømte og mest respekterede kaffebrænderier, som sælger kaffe i hele bønner eller malet efter din kaffemaskine eller espressobryggers individuelle behov. Men du kan også tage plads i caféen og drikke en kop kaffe fra det kæmpe udvalg (te til mig, tak), der er tilberedt efter alle kunstens regler. Glem alt om kæmpe latte, med kunstig aroma serveret i papkrus med plasticlåg. Her er det den rene vare serveret i en kop. Jeg har flere gange hørt, at det er her Catherine Deneuve køber sin kaffe, men jeg har nu aldrig set hende hos Verlet. Vi har nok ikke samme fridag.

Verlet
256, rue Saint-Honoré
1. arrondissement
Métro: Palais Royal, Tuileries, Pyramides
Åbningstider: Mandag-lørdag 9.30-18.30. Søndag lukket.

Skriv en kommentar

