ÆBLETÆRTEN

Æbletærten er vel egentlig, hvad man kan kalde en universel yndling. Jeg kender i hvert fald ikke et eneste menneske, der ikke elsker en lun æbletærte med vanille-is til. Meget tæt på, hvor jeg bor, ca. 15 gadedrengehop fra min lejlighed, ligger en bager ved navn Le boulanger de Monge. Tidligere på året vandt deres æbletærte prisen som
“La meilleure tartelette aux pommes”, den bedste æbletærte ud af mere end 20 andre konkurrenter af slagsen. Jeg er meget enig i denne pris, men føler mig samtidig forpligtet til at udføre jævnlige kvalitets-check…Hop, hop , hop “une tarte aux pommes s’il vous plait” hop, hop, hop tilbage i lejligheden……jo, det er stadig en god æbletærte!

Le Boulanger de Monge
53, rue Montorgueil
2. arrondissement
Métro: Sentier, Les Halles, Etienne Marcel
Åbningstider: Tirsdag-søndag 07.00-21.00, mandag lukket.

2 thoughts on “ÆBLETÆRTEN

  1. Æbletærten ser lun og lækker ud! Superfin tekst du har lavet til den lækre tærte.

Skriv en kommentar

