SMUK HUD MED HJULKRONE

For flere år siden gik jeg jævnligt i et parisisk fitness-institut, hvor jeg flere gange om ugen løb ind i to damer, som jeg vil skyde på var cirka 75 år –  måske mere. Deres energiske væremåde og friske udseende gjorde det svært præcist at bedømme deres alder. Nu ved jeg godt, at man ikke skal lytte til andre folks indbyrdes samtaler, men det kan man nu en gang ikke undgå i et omklædningsrum. En dag hørte jeg den ene af damerne sige til den anden: “Nej, men du skulle have set mig, jeg så helt gammel og rynket ud. Men så tog jeg en hjulkrone olie kur, og nu er jeg normal igen”. Den anden dame nikkede anerkendende. Siden den gang gør jeg som damen, for hun så ud til at kende de rette fiduser til at holde huden smuk. Jeg tager hjulkrone olie kapsler i to månder en gang hvert eller hvert andet år. Og resultat er en pænere og mere smidig hud, som jeg håber på længere sigt holder “plisseerne” væk. Måske kender du allerede Hjulkronen, en sød blå blomst, som iøvrigt er spiselig  og tager sig mægtig fint ud i salater eller som dekoration på desserter. Hjulkrone olien har et højt indhold af den flerumættede fedtsyre GLA ( Gamma-linolensyre), som skulle være det stof, der har en positiv effekt på huden. Men som med alle kosttilskud, er det altid en god idé, at forhøre sig nærmere på apoteket, hos din læge eller hudlæge. Min favorit er fra mærket Super-Diet,
et mærke man kan finde i Parapharmacies, velassortede apoteker og i økologiske supermarkeder til omkring 14 € for 200 kapsler. Hjulkrone olie hedder på fransk “Huile de Bourrache”, og er et populært kosttilskud i Frankrig.

Skriv en kommentar

