GØR SOM JAPANERNE

Japanerne har virkelig god smag, og hvad de køber, er altid det rigtige. Jeg husker deres målrettede kender-køb uden den mindste tøven, da jeg for en del år siden arbejdede hos Colette, den trendy concept-store, som byder på ting, der rykker inden for mode, design og skønhed. Desuden har jeg fundet ud af, at japanerne og jeg deler en fælles lidenskab for gode fund i supermarkedet. Jeg har ofte lånt mine lange arme ud til japanere, der simpelt hen ikke kunne nå varerne på øverste hylde. Og hvad var det så, de måtte eje på disse hylder? Det drejer sig ganske enkelt om salt og småkager, men ikke hvilke som helst af slagsen. Saltet skal være de små bøtter af “Fleur de sel”, dette delikate salt som så fint sætter prikken over en ret inden servering, eller som kan give et pift til en chokoladekage. Småkagerne skal være de super lækre og sprøde sager med den helt rigtige smag af smør fra “Mère Poulard”, den legendariske småkage-institution. Så gør som japanerne, som udover at have god smag, er nogle af de høfligste mennesker, jeg har mødt, og så er de ovenikøbet meget betænksomme, for både salt og småkager bliver købt i mange eksemplarer og foræret til de nærmeste tilbage i Japan.

4 thoughts on “GØR SOM JAPANERNE

  1. Fleur de sel er RET populært, for der var kun 6 tilbage i Monoprix i går på Blvd. St. Michel (og nu er der kun 2 tilbage, indtil de får fyldt op)😉 Et par pakker småkager røg også i kurven sammen med Monsavon sæber (den flotte blå indpakning er ret charmerende) og apotekerne har jeg til gode, fordi jeg valgte at købe to Armor Lux bluser, som jeg tror er umulige at slide op.
    Seriøst Mette, du er dagens pige i skysovs. Jeg synes det har været så hyggeligt og morsomt at følge dine råd – trøjerne købte jeg dog i Bretagne😉

    GROS BISOU

    • Det har været så fedt at læse dine søde kommentarer Marianne! 1000 tak for dem! Skønt at høre at du også følte dig på hjemmebane i vores fælles supermarked Monoprix. I øvrigt en rigtig god idé at købe Monsavon sæber – jeg er helt enig i at emballagen er super fin. Det lyder lækkert, at du også har været i skønne Bretagne, og at du fik fingrene i Armor Lux’ labre bluser. Du har ret i, at de er uopslidelige. Du vil elske dem! Endnu en gang tak for suveræn blog-feedback. GROS BISOUS A TOI AUSSI!

Skriv en kommentar

