HIMSTREGIMSERNES PARADIS

Det er ikke så ofte, at man lige står og mangler et dukkeøje, en nøglering med Zorro, gamle postkort med babyer på eller monster-brocher  – vel? Hos “Tombées du camion” sælger de i det hele taget alt muligt, som jeg slet ikke har brug for. Og alligevel kan jeg ikke dy mig for at købe et eller andet for en slik blandt deres udvalg af gamle restpartier fra legetøjsfabrikanter, plasticsmykke-producenter og andre, hvoraf det meste stammer fra 50’erne, 60’erne og 70’erne. Den lille butik på ganske få kvadratmeter skal opleves, og jeg garanter jer, at I pludselig får trang til at købe noget ganske unødvendigt, men helt uundværligt med hjem. Dagens køb blev for mig Tante Grå og Tante Grøn, som nu så pænt sidder på min computer og holder øje med, hvad jeg laver på bloggen. Tombées du camion ligger i den skønne passage “passage des Panoramas”, hvor jeg tidligere har fortalt om én af dens gode restauranter lige her.

Tombées du camion
44/47 passage des Panoramas
2. arrondissement
Métro: Grands Boulevards, Bourse
Åbningstider: Mandag – lørdag 13.00-20.00

Skriv en kommentar

