MIN AKILLESHÆL – EN HINDBÆRSNITTE MED KOKOS

Har vi ikke allesammen en eller anden spiselig ting, som får os til at “falde i”, når vi får øje på den? Ikke noget avanceret, ultra delikat eller i top-kvalitet, men bare godt og fristende uden forklaring. For nogen er det en pølse med brød, flæskesvær, syrlige vingummier eller sågar en citronmåne. For mig er det en voluminøs hindbærsnitte med et tykt lag af kokos, der trækker, hver gang tampen brænder. Min hindbærsnitte med kokos “sablé coco-framboise” køber jeg i det ganske almindelige lille bageri, som ligger i samme gade som den famøse skodesigner Christian Louboutin. Her er de gode til at lave almindelige kager og ikke ultra-ambitiøse konditor-kreationer. Bageriet er ikke anderledes end så mange andre af de bagerier, der findes i hvert kvarter, men min hindbærsnitte kommer herfra og ikke andre steder, punktum! Faktisk er den næsten for stor til at spise i en omgang og kan sagtens deles i to – men jeg sagde også kun næsten! Helst foretrækker jeg den så lys og blød som muligt, som den venlige bager-dame altid finder til mig. Hvad er jeres akilleshæl?

La Couleurs des Blés
6, rue Jean Jacques Rousseau
1. arrondissement
Métro: Palais Royal, Louvre Rivoli

Skriv en kommentar

