STRIBER EN MASSE

Kan man blive træt af striber? Nej, vel? Og især ikke af de maritime af slagsen. De franske striber, jeg aldrig bliver træt af, er den legendariske stribede sømandsbluse fra Bretagne. Mærket Armor Lux har eksisteret siden 1938, og producerer stadig sømands-blusen “La marinière” – som sådan en hedder på fransk – til hele familien i en super god og uopslidelig bomulds-kvalitet. En klassiker som denne vil der altid være plads til i min garderobe, og måske også i jeres. Armor Lux’ egne butikker ligger desværre upraktisk langt fra alting, så det nemmeste er at springe ind i et stormagasin som Galeries Lafayette, som forhandler mærket. Dette siger jeg på trods af min aversion mod stormagasiner, undtaget selvfølgelig Le Bon Marché, som jeg storelsker. Jeg lover at vende tilbage til emnet stormagasiner meget snart. Se her hvem, der med stil, har båret de maritime striber gennem tiderne.

Brigitte Bardot

Picasso fotograferet af Robert Doisneau

Coco Chanel

Galeries Lafayette
40, boulevard Haussmann
9. arrondissement
Métro: Chausée d’Antin- La fayette, Opéra
Åbningstider: Mandag-onsdag, fredag-lørdag 9.30-20.00, torsdag 9.30-21.00

Skriv en kommentar

