EKSOTISK MAD MOD REGN

I Paris er vi lige så “heldige” som i Danmark for øjeblikket med regn, regn og atter regn. I går, da jeg kiggede ud på regnen og på himlen med dens underlige grålige farve, som jeg slet ikke bryder mig om, besluttede jeg mig for at afprøve en ny “kantine” åbnet for kort tid siden tæt på min bopæl. Jeg håbede at dette lille “spis her eller slæb med hjem sted” kunne bringe lidt sol og varme ind i dagen med deres indonesiske mad. Jeg elsker indonesisk mad, men det er desværre en næsten umulig ting at opdrive i Paris, hvor hollænderne (de heldige asener!) næsten svømmer i dette lækre køkken. D’jawa, som stedet hedder, ser ikke ud af noget særligt, en noget anonym og lidt kedelig dekoration trods et par pangfarver. Men skidt pyt, jeg betragter den som en praktisk nærliggende kantine. Jeg bestilte fluks en Nassi Goreng (stegte ris med kylling, grønt, omeletstrimler og krydderier), som var virkelig velsmagende, og vidste med det samme at D’jawa helt sikkert vil blive brugt til take-away eller til et hurtigt drop-in for lunch. Min tilbagevenden til dette sted er ganske snarlig, da jeg meget gerne vil smage deres kyllingespyd med peanut-sauce, fiskeretten med ingefær og den søde grønne pandekage. Priserne er über-rimelige, for D’jawa tilbyder menuer fra 9,5 – 11,5 €. Jeg slap med 10,5 € for en stor Nassi Goreng plus en te. Min idé virkede til fulde, for da jeg forlod stedet, regnede det ikke mere. Det gør det til gengæld i dag, og D’jawa er lukket om søndagen!!!

D‘jawa
148, rue Montmartre
2. arrondissement
Métro: Sentier, Bourse
Åbningstider: Mandag-lørdag 11.00-20.00

Skriv en kommentar

