STEDET FOR HYGGELIG KREATIVITET

Jeg er ikke den vildt kreative type, jeg er det nok mere i mit hoved end med mine hænder. Men ligeså snart jeg træder over tærsklen til butikken La droguerie, kribler det i mig for at lave et eller andet med mine hænder. Hos La droguerie sælger de lækkert garn til strikning og hækling, tonsvis af perler og dippedutter til at fabrikere suveræne smykker med, knapper, sy-ting og alt sådan noget, der får en til at tænke: Hvorfor kommer jeg ikke her noget oftere? Eller den der lidt overmodige “Det ser da nemt nok ud!”. Nå, men i går kom jeg til at købe det lækreste, bløde baby-alpaca garn, så tykt som udon-nudler til at strikke mig et halstørklæde med. Nu skal det lige nævnes, at sidste gang jeg strikkede, var jeg 8 – 10 år gammel. Jeg strikkede et halstørklæde til min far, som aldrig blev længere end, at min storebrors bamse kunne passe det. Men det var måske også meget godt, at min far ikke fik det, for det var stribet i gult og lyserødt. Jeg håber, at halstørklædet bliver lidt længere denne gang, for så vidt jeg ved, har min storebror ingen bamse længere.

Baby-alpaca, La droguerie

La droguerie

La droguerie
9-11, rue du Jour
1. arrondissement
Métro: Châtelet-Les Halles
Åbningstider: Mandag 14.00 – 18.45, tirsdag – lørdag 10.30 – 18.45.

Skriv en kommentar