DYT FARVEL

Nej, det er ikke min bil på billedet, selvom jeg ville ønske, at det var. Men min bil kommer til at lide samme skæbne som denne smukke, gamle Ferrari, hvis Paris’ borgmester Bertrand Delanoë får sit forslag vedtaget. Hans forslag går ud på at alle biler, som er mere end 17 år gamle ikke længere skal få lov til at færdes i Paris.
Efter hans mening forurener de for meget, og dette siger han uden så meget som at nævne Paris’ mange diesel-køretøjer, som forurener så meget mere. Så måske skal vi vinke farvel til alle de fine gamle vintage-biler, som pynter så gevaldigt i Paris’ gader og sige goddag til en hel bunke nye overdimensionerede biler, som optager 1 1/2 parkeringsplads hver, og som totalt tager udsynet fra enhver fodgænger. Og samtidigt skal en bunke mennesker skille sig af med en bil, som de rent økonomisk ikke vil have råd til at erstatte med en ny. Her gik jeg lige og syntes, at borgmesteren var en rimelig fyr, men nu er jeg vist lidt fornærmet på ham, og i parkeringskælderen står min “Spider”, og er noget så ked af det. Jeg overvejer, om jeg ikke skulle blande lidt antidepressiv medicin i benzinen, for at den ikke skal gå helt ned med køleren. Nå, men forslaget er heldigvis ikke vedtaget endnu, og det håber jeg selvfølgelig heller ikke, at det bliver. Men derfor kunne jeg da godt finde på at sende borgmesteren en fælt lugtende pakke, for at få ham på rette “køler”.

Ferrari 365 GTFerrari 365 GT

2 thoughts on “DYT FARVEL

  1. Jeg kan godt forstå, at du har lyst til at sende ildelugtende pakker til borgmesteren. Tak for en dejlig og inspirerende blog, som jeg glæder mig til at følge i 2013.
    Jeg ønsker dig et rigtig godt nytår.

Skriv en kommentar

