LE PALAIS DES THÉS

Jeg er en fuldstændig fanatisk te-drikker. Jeg har altid et stort udbud af grønne, hvide og oolong teer på lager, for jeg drikker te morgen, middag og aften og også indimellem. Derudover bruger jeg te i madlavningen og elsker også kager og søde sager med te i. Jeg holder lige meget af de aromatiserede som de fine rene teer. Teerne køber jeg altid i løs vægt, men har dog altid et par tebreve liggende, til når jeg skal ud at rejse. For den værste te man kan få, er den man får serveret på et fly – føj!!!!! Derfor beder jeg altid om varmt vand og dumper min egen pose af langt bedre kvalitet deri. Mine teer køber jeg mange forskellige steder i Paris alt efter, hvad jeg er ude efter. Men når det skal være de parfumerede af slagsen, hopper jeg gerne forbi legenden Mariage Frères, som har et kæmpe udvalg af slagsen. Eller også smutter jeg forbi Le Palais des Thés for at købe deres gamle klassiker og bestseller “Thé du Hammam”, som er en lækker orientalsk inspireret, aromatiseret grøn te med rose, dadel, røde bær og appelsinblomst, der findes i både løs vægt og på brev. Mine favoritadresser for de rene teer vender jeg tilbage til snarligt, snarligt!

Thé du Hammam - Le Palais des Thés

Le Palais des Thés
64, rue Vieille du Temple
3. arrondissement
Métro: Saint-Paul
Åbningstider: Alle ugens dage 10.00 – 20.00

Skriv en kommentar

