SOLSKINSLISTEN

Det franske vejr opfører sig mildt sagt skizofrent for tiden. Som en rutjsebanetur går temperaturerne meget op og ned fra den ene dag til den anden. I lørdags havde vi solskin og 16°, og alle pariserne var ude i det gode vejr. Selv sad jeg med min kæreste langs med Canal Saint-Martin, hvor stemningen var sommeragtig med folk, der havde slæbt sandwiches, rosévin og masser af fadøl fra de omkringliggende caféer med. En helt igennem skøn dag til opladning af batterierne. Men i dag er vi nede på 1°, gråvejr og hvidt sjask, der falder fra himmelen. Egentlig har vi ikke haft en særlig kold vinter, den har bare været grå. I de franske nyheder hørte jeg forleden, at visse steder i Frankrig har den stået på 50 % mindre sol end sædvanligt – av, det er meget! Hvor meget fravær den runde og gule har haft i Paris, kan jeg ikke huske, men det har i hvert tilfælde været mærkbart. Og hvad gør man så, når vejret ikke indbyder til promenade eller udendørsaktiviteter? Ja, så skriver man solskins to-do lister over alle de ting, man glæder sig til, såsnart vejret tillader det. Det er virkeligt motiverende og får straks én til at glemme gråvejret. Her får I min solskinsliste over de første ting, jeg vil kaste mig ud i. Samtidig giver det jer også en lille idé om, hvad I skal slæbes med til her på bloggen. Klik på billedet for at forstørre listen!

TO-DO liste

Skriv en kommentar

