DE BLØDE KLOKKER

Så kom dagen, hvor Notre Dames nye klokker skulle have premiere. Så ved femtiden i eftermiddags befandt jeg mig sammen med tusindvis af andre parisere og turister med opadvendte ansigter og ditto i-phones på pladsen foran Notre Dame med store forventninger. Jeg havde regnet med, at nu skulle vi have klokkebimlen for alle pengene af den slags, der kan vække de døde, og på en god dag kan høres helt til Lübeck, men det blev det bare ikke. Det var faktisk mere en blød og mild klang, som jeg egentlig ikke tror kunne høres særligt langt væk. Men ok, Quasimodo bliver jo heller ikke yngre med årene, og den milde stil kan vel også forsvares. De fine og kæmpemæssige klokker, med hver sit fornavn, har jeg for kort tid siden vist billeder af lige her.

Notre Dame - 23. marts 2013
Foran Notre Dame - 23. marts 2013

Skriv en kommentar

