FØDSELSDAG MED BAUDELAIRE

I dag er det både den franske forfatter Baudelaires og min fødselsdag. På trods af min store respekt for manden bag det melankolske mesterværk “Ondskabens blomster” – ” Les Fleurs du Mal”, så er han ikke den mest optimistiske person at dele fødselsdag med. Jeg er faktisk overbevist om, at det er hans skyld, at et par dumme regnbyer har gæstet byen fra tidlig morgen, selvom manden døde i 1867. Men det lyste nu helt gevaldigt op, da min kæreste gav mig en hel favnfuld forårs klokkeblomster, der bærer det søde og sjove franske navn Campanules, og da diverse Til Lykker og Joyeux Anniversaires kom ind fra nær og fjern. I aften står den på lækker mad i en restaurant, som hører til dem, I skal have på spise-listen, når I gæster Paris, men mere om det i næste indlæg.

Klokkeblomster - Campanules

4 thoughts on “FØDSELSDAG MED BAUDELAIRE

  1. Hvor er du heldig, smukke blomster til en smuk pige. Hjertelig tillykke Mette. Jeg nyder altid dine indlæg og drømmer mig til Paris. Knus Marlene

    • Tusind tak søde Marlene. Hvor er det dejligt med så skøn en hilsen – en rigtig hjertevarmer! Jeg er også super glad for at høre, at du synes om mine indlæg. Kæmpe knus. Mette

Skriv en kommentar

