I ALBERTS HAVE

I marts måned skrev jeg en liste over de første ting, jeg ville gøre, så snart solen blev lidt mere gavmild med sine ydelser (se listen her). Øverst på listen havde jeg skrevet: Et besøg i Albert Kahns have. Så da solen for alvor indtog Paris i går og bragte temperaturen op på fantastiske 24°, så kom bilen ud af sit vinterhi, kalechen blev slået ned, solbrillerne kom på, tæerne genvandt deres frihed og kursen blev vendt mod Alberts have i  Boulogne-Billancourt ikke så langt fra Boulogne-skoven. Og iiih og aaah og åååh hvor var det dejligt at få fyldt depoterne op med solenergi i disse skønne klorofyle omgivelser anlagt af bankmanden Albert Kahn (1860-1940). Haven er inddelt i mange forskellige temaer, men dagens største hit var den japanske have, der med sine blomstrende kirsebærtræer og den helt utrolige duft af blomster besnærede mere end én. Samtidig virkede den lille søs store og farverige karper som en magnet på børn, der gjorde alt for og med held lykkedes at klappe fiskene, der nok hellere ville have haft en bid brød. På et tidspunkt blev det for meget for én af vagterne, som råbte ad en lille dreng, at han skulle lade fiskene og frøerne være i fred. Meget uretfærdigt syntes min kæreste, da drengen hverken drillede fisk eller frøer, men ganske betaget sad i vandkanten med en tudse i hånden. Om ikke længe vil det være rosenhaven, der overtager den blomstrende og duftende dominans, og det skal jeg ikke gå glip af. Skal I besøge haven, så kom tidligt, da det gode vejr trækker mange mennesker til i løbet af eftermiddagen.

Albert Kahns have- Albert Kahn's garden
Albert Kahns have- Albert Kahn's garden #2
Albert Kahns have - karpe- Albert Kahn's garden - carp

Albert Kahn
10-14 rue du Port
92100 Boulogne-Billancourt
Métro: Boulogne – Pont de Saint-Cloud
Åbningstider: Tirsdag – søndag 11.00 – 18.00 ( 1.maj – 30. september 11.00 – 19.00)

2 thoughts on “I ALBERTS HAVE

  1. Hvor er det skønt at se Mette. Jeg må snart til Paris . Jeg har jo ikke været der siden jeg sidst besøgte dig( 1992? ). Måske vi kunne bytte bolig.

    • Hej Helen,
      Hvor er det hyggeligt, at høre fra dig. Hvordan har du kunnet undvære Paris så længe???? Mine ferieplaner er lidt for løse i kanten til at lave bytte-bolig aftale, men måske en dag det kan lykkes.

Skriv en kommentar

