FARS JORDBÆR

Min far kommer på besøg i dag, og han kan godt lide jordbær, og han kan også ret godt lide vanille-is. Findes der overhovedet mennesker, der ikke kan det? Så derfor synes jeg, at det er oplagt at glæde ham med sæsonens franske gariguette-jordbær med en god vanille-is til. Gariguette-jordbærrene er en sand forårsbebuder, da det er sæsonens tidligste jordbær. Man kan faktisk købe de karakteristiske orange-røde og lidt aflange jordbær allerede fra marts måned lige til slutningen af maj. Så her til morgen smuttede jeg ned hos grønthandleren, hvor de perfekte men skrøbelige bær lå så fint og ordentligt på rad og række. Mine tænder løber allerede i vand ved tanken om jordbær med vanille-is, og det gør jeres måske også?

Gariguette-jordbær- gariguette strawberries #2


Gariguette-jordbær- gariguette strawberries

4 thoughts on “FARS JORDBÆR

  1. Hyggelig blog, du har her!🙂
    Og ja, den type mennesker findes – jeg bryder mig hverken om is eller jordbær.

    Mvh.

    • Du er den første jeg “møder”, som ikke kan lide hverken jordbær eller is. Jeg er vildt nysgerrig efter at høre, hvilke søde sager du kan lide!! Meld endelig tilbage om det!
      Venlig hilsen
      Mette

      • Haha, ja, jeg møder heller ikke mange, der deler mine meninger på dette punkt. Jeg elsker så stort set alle andre søde sager – især chokolade og syrligt slik. Når alle andre om sommeren spiser is snupper jeg gerne en belgisk vaffel med chokoladesovs i stedet. Snakker vi bær, så er jeg glad for brombær og blåbær.

        Venlig hilsner

      • Jeg var helt bange for, at du ville sige røgede sild med chokoladeovertræk!!! Men belgiske vaffler, brombær og blåbær er helt sikkert også med i min lækker-afdeling. Mums! Skønt at vi er godt på vej ind i bærsæsonen. Der kommer dog nok en del flere jordbær her på bloggen, men de kan jo også bare være pæne at kigge på.
        Venlig hilsen
        Mette

Skriv en kommentar

