LANGHALSET, ABSURD & POETISK

Jeg ved ikke i hvilken form, de danske udsprings-giraffer er i for øjeblikket, men jeg kan forsikre jer om, at de franske giraffer er i topform. Hvis I ikke tror på, hvad jeg siger, så se denne lille kortfilm på cirka 5 1/2 minut af den talentfulde animations-films mester Nicolas Deveaux, som selv karakteriserer sin film “5m80” som absurd poesi. Jeg er mere end enig med ham i det, og vil samtidig tilføje ultra æstetisk og morsom. Se filmen helt til slut og gå ikke glip af prikken over i’et lige efter rulleteksterne. Og nu jeg er ved komplimenterne, så skal filmen også lige have thumbs up for det flotte arbejde med musikken, der er indspillet sammen med WDR’s symfoniorkester i Köln.

2 thoughts on “LANGHALSET, ABSURD & POETISK

  1. Det er da fantastisk! hvordan får man giraffer ind i en svømmehal? Ligesom man får elefanter ind i en folkevogn?

    • Ha, ha – ja, sikkert noget i den dur. For det ser ikke ud til, at der har været behov for at “hugge en hals og klippe en tå”.

Skriv en kommentar

