TO GODE APPS TIL UDLANDET

Der findes tonsvis af apps til at fylde sin smartphone – i mit tilfælde iPhone – med. Men i sidste ende bruger jeg altid de samme, og de andre ligger unødvendigt og glor i firkanter på mit display. Tror, at jeg lige skal have gjort lidt forårsrengøring og få tyndet ud i dem. To af mine yndlingsapps, som jeg trofast har brugt og samtidig sparet mange penge med i en del år, er Viber og WhatsApp. Jeg bruger dem konstant til at ringe eller sende sms’er til og fra udlandet helt gratis via Wifi (dataroaming skal være slået fra i udlandet!!!). Viber bruger jeg som gratis telefon, men foretrækker WhatsApp til sms’er. For hvorfor betale dyre takster oveni, når man allerede troligt er betalende abonnent? Paris er i øvrigt ret godt dækket ind med wifi på hoteller, restauranter og caféer og udover det, er der 250 offentlige parker og bygninger, som også er connected. Se listen over Paris’ offentlige wifi-steder lige her. Så hvis I ikke allerede har de to apps flittigt i brug, kan jeg kun anbefale, at I får dem downloadet, og at dem I vil i kontakt med også får det gjort. I vil automatisk kunne se i jeres kontaktliste, hvem der allerede er brugere, såsnart I selv er det. Begge apps kan installeres på diverse smartphones. Se mere om WhatsApp her og Viber her.

WhatsAppViber

Skriv en kommentar

