EN REN KLASSIKER

Det har været så hyggeligt at høre fra både Marianne og Anita, der begge for nyligt har været i Paris, og som fik brugt løs af mine pariser-tips. Jeg blev selvfølgelig super glad for at høre, at tipsene var faldet i god jord. Begge fik shoppet i supermarkedet Monoprix, som jeg er en stor og ugentlig fan af og har skrevet mange gange om på bloggen. Marianne faldt blandt andet for sæben Monsavon, som jeg slet ikke har fået fortalt jer om endnu, så tak Marianne for den lille reminder! Monsavon er en klassiker, som i sin fine blå retro-emballage, dufter skønt af god gammeldags sæbe. Den er produceret siden 1923 og har derfor flere generationer af fans i sit mælkeskum. Selv synes jeg, at den er så fin at kigge på, at den i sin søde indpakning gerne må ligge fremme og pynte og dufte på badeværelset. Monsavon findes i to størrelser til lige under én euro for den lille og cirka 1,5 euro for den store – kup til prisen! For de af herrerne, som kan lide den gammeldags barbering med kost og sæbe, laver Monsavon også en meget kendt og populær barbersæbe. Så put sæben i kurven sammen med Fleur de Sel, småkager fra Mère Poulard (se indlægget om dem her), de uundværlige indkøbsnet (læs om dem her) og meget, meget mere.

Monsavon - sæbe-soap

3 thoughts on “EN REN KLASSIKER

  1. Arh, Mette🙂 Og nu vi taler om sæbe…så har jeg ladet mig fortælle, at læbepomaden Dermophil Indian lipbalm skal være én af de bedste, og fås i de franske apoteker, som jeg ikke nåede at tjekke helt ud. Kender du den og i så fald, er den god? Jeg synes det er svært at finde en god læbepomade, som ikke smatter ud over hele munden, bare den ligger mere end en time i tasken. Jeg tror seriøst jeg må tilbage meget snart…😉

    • Ja, det kan du tro – Dermophil og jeg er gamle venner. Den er effektiv og en kæmpe klassiker. Det er lige før, at jeg tror, at det er Frankrigs ældste læbepomade. Men jeg er også gode venner med læbepomaden Amilab, som dufter himmelsk, men som så mange andre læbepomader ikke bryder sig om varme tasker. I det hele taget har de franske apoteker et gigantisk udvalg af gode læbepomader til ingen penge. Jeg kan godt lide ideen med at have flere forskellige. Du må shoppe amok på apoteket på dit næste pariservisit!!! Ha’ en hyggelig weekend!

Skriv en kommentar

