GED OG PASTA

Jeg er kæmpe fan af gedeost. Gedeost er for mig det rene guf i madtærter, salater, grillet på et stykke lækkert brød, men også lækkert i stedet for parmesan-ost på pastaretter. I går lavede jeg fuldkornspasta toppet med sprøde cherrytomater, et par pandestegte grønne asparges, frisk basilikum, lidt god olivenolie og til sidst et godt lag revet gedeost af den faste og lidt tørre slags – i dette tilfælde en “Sauvaget”. Enkel, sund og velsmagende hverdagsmad! Gå ikke glip af Frankrigs enorme ostevalg. Køb ost hos ostehandleren, få det vakuumpakket, smid det i kufferten og glæd dig over dine ostekup, hver gang du åbner dit køleskab. Min nabo og ostemand har et skønt udvalg, vakuumpakker, giver god service, holder åbent om søndagen – alle gode grunde til et ostevisit!

Sauvaget gedeost-goat cheese
Pasta med gedeost- Pasta w. goat cheese

La Fermette
86, rue Montorgueil
2. Arrondissement
Metro: Sentier og Les Halles
Åbningstider: Tirsdag – lørdag 7.00-20.30, søndag 7.00-14.00, mandag lukket.


8 thoughts on “GED OG PASTA

    • Åh hvor skønt! Du må ha’ haft lækkert vejr. Jeg er helt enig med dig – at have spiselige ting med hjem fra ferie er den bedste ferieforlænger! I går guidede jeg en gruppe super søde danske damer rundt i Paris – så hyggeligt. Så lige nu tænker jeg, at det kunne være skønt at organisere en ostetur rundt i Paris!

      • Ja, det kunne være så sjovt at besøge alle de fine osteforretninger, få organiseret prøvesmagninger og hvorfor ikke en oste-picnic langs Seinen eller langs Canal Saint-Martin. Måske jeg bare skulle sætte en dato og se hvor mange, der tilmelder sig. Det sværeste bliver nok at vælge et godt tidspunkt, for jeg har slet ikke styr på de danske ferier.

      • Det kunne jo også være en forlænget weekend: Flyve til Paris tidlig fredag morgen og hjem søndag aften? Måske i september? Hvis du har lyst, kan vi planlægge det sammen..?

      • Den er jeg helt med på – skøn idé at lave det sammen med dig og dit store ostekundskab! Der er ingen grænser for hvor hyggeligt det kunne være! September lyder rigtig godt, for generelt er vejret skønt i Paris på den årstid.

  1. Hej Mette, findes der overhovedet lækre tøj butikker i Paris der forhandler str. 46-48 ?

    • Hej Anette,
      Jeg kan godt forstå, at du spørger, for det er ingen hemmelighed, at franskmændene generelt er en tand eller to mindre end os danskere på alle leder. Derudover snyder de franske størrelser også, da en størrelse 42 i Frankrig ofte svarer til en dansk størrelse 40. Jeg tror, at det mest er de udenlandske mærker i byen som italienske Marina Rinaldi og engelske Marks & Spencer, der fører str. 46-48. Og så ved jeg, at den franske tøjkæde Kiabi fører op til str. 62. Men jeg vil ikke sige, at Kiabi er en lækker butik, nok nærmere et sted, hvor man kan være heldig en gang i mellem at gøre sig et køb til ingen penge. Derudover kan du gøre gode køb i supermarkedet Monoprix, som jeg af gode grunde konstant snakker om her på bloggen, da de så vidt jeg husker fører str.46-48. Men hvis jeg falder over en rigtig lækker butik, sender jeg dig fluks en besked.
      Venlig hilsen
      Mette

Skriv en kommentar

