SØNDAGSFROKOST

Jeg kommer rigtig meget i det øvre Marais-kvarter. For det er super hyggeligt at tulle rundt blandt de mange lækre små forretninger, cool gallerier, det gode og hyggelige madmarked Marché des Enfants Rouges, som jeg vender tilbage til en anden gang, og også en håndfuld af mine yndlingssteder for frokost- og brunchspisning. Jeg elsker nemlig steder, hvor der er godt med grønt på tallerkenen – helst økologisk – og meget gerne med muligheden for at skylle det hele ned med god te eller friskpresset juice. Og så skal kagerne være gode! Det gælder især i weekenden, hvor min søde tand er fuldstændig tunghør for sukker-restriktioner. I går blev det til frokost hos “Nanashi”, hvor jeg ynder at bestille en god bento, som vel groft sagt er det japanske ord for en varieret madkasse. Jeg snuppede den vegetariske udgave med en mumset tofu-burger med grønt tilbehør, en matcha-shake og delte en cremet citrontærte med yuzu og en laber hindbær cheesecake med min kæreste. Lækkert og lige præcis hvad jeg har lyst til på en søndag! Forhåbentlig fik I også sat tænderne i noget godt og nød jeres søndag.

Nanashi - Bento
Nanashi - Cheesecake

Nanashi - rue Charlot
Nanashi - rue CharlotNanashi
57, rue Charlot
3. arrondissement
Métro: Arts et Métiers, Filles du Calvaire, Temple
Åbningstider: Mandag – lørdag 12.00 – 24.00, søndag 12.00 – 18.00

Skriv en kommentar

