PRINSESSE PANDEKAGE

Princess Crêpe er et sted ud over det sædvanlige. For denne lille japanske pandekagebutik gør ikke tingene på den halvhjertede måde. Stedet er dekoreret helt i lyserødt i en typisk kawaii-stil (kawaii = nuttet på japansk), og det gælder selvfølgelig også pandekage-prinsessernes uniformer. Udover det er de ekstremt søde og venlige, hvilket jeg elsker japanerne for. Og så laver de også de mest vanvittige pandekager, som hentet ud af et barns vildeste fantasi. Jeg snuppede deres signatur-pandekage “Princess Crêpe”, som er stedets dyreste, men alligevel til meget rimelige 6 €. Og det er virkelig grænseoverskridende at stå med en pandekage i hånden og vide, at den på en gang indeholder både cheesecake, vanilleis, jordbær, banan, flødeskum, hindbær og chokoladesovs. Men jeg skammer mig ingenlunde over at sige, at jeg spiste den hele, og at den tilmed smagte super godt og samtidig overraskede med hverken at være for sød eller for fyldende. Det skal dog lige tilføjes, at jeg ikke var særligt sulten, da aftensmaden kom på bordet.

Princess Crêpe
Princess Crêpe #2

Princess Crêpe
3, rue des Ecouffes
4. arrondissement
Métro: Saint-Paul
Åbningstider: Tirsdag, onsdag, fredag – søndag 13.00-19.00 (lukket mandag og torsdag!)

Skriv en kommentar

