TOUREN PÅ VÆGGEN

Jeg eeeeeeelsker Tour de France! Sådan, så er det sagt. Jeg elsker det hele: Det sportslige med udbruddene, den afsluttende sprint, bjergetaperne og alt det taktiske holdarbejde, de smukke omgivelser, de morsomme franske cykeludtryk, og så ville jeg for intet i verden gå glip af de skønne interviews med rytterne efter løbet, som tit foregår på det skæggeste gebrokne cirkus-fransk. Og så er vi så heldige i Frankrig at have Jean-Paul Olivier som medkommentator, der hele dagen igennem giver kulturelle og historiske inputs om alle de smukke slotte og alt det andet, man kan se undervejs, takket være den fantastiske helikopter-dækning. Måske fik I set de første etaper på Korsika, som ikke for ingenting bliver kaldt l’Ile de beauté – Den skønne ø. Men hvad enten man er fan af Tour de France eller ej, så kan disse skønne plakater, som Eleanor laver, da pynte hvor som helst. Hun laver også masser af andre fine motiver, så kig endelig forbi hendes webshop lige her.

English recap very soon – I promise!!!

Tour de France - Mont ventoux- Eleanor
Tour de France - Sunflower field- Eleanor
Tour de France - Alpe d'Huez- Eleanor
Tour de France - Arc de triomphe - Eleanor

5 thoughts on “TOUREN PÅ VÆGGEN

  1. Jeg eeeeelsker også Tour de France. Jeg håber, at vi kommer til Paris og oplever afslutningen. Ved du om der kommer til at foregå noget specielt i den anledning? Udover, at de skal køre med cykellygter🙂 Jeg har ledt forgæves efter et program.

    • Hej Jane. Skønt at høre, at du også er Tour-fan! Jeg kender kun til de enkelte højdepunkter, som du måske også selv har fundet frem til: Start i Versailles med 10 kilometers løb i slotsparken. Rytterne kører i år igennem Louvre for at nå ud til rue de Rivoli. I stedet for at runde før Triumfbuen skal rytterne i stedet hele vejen op ad Champs-Elysées og køre rundt om Triumfbuen. Der skal køres 10 runder. Ankomst cirka 21.45. Triumfbuen vil blive oplyst i gult, og i stedet for den traditionelle holdrunde på Champs-Elysées efter løbet bliver der fyrværkeri. Det skal nok blive en fantastisk oplevelse!!!!

  2. Hej Mette.Tusind tak for oplysningerne. Jeg håber virkelig vi kommer til Paris, men det er stadig lidt usikkert. Det lyder til at blive en fantastisk afslutning, som jeg meget gerne vil være en del af.

Skriv en kommentar

