PICNIC LANGS SEINEN

Da temperaturerne faldt en anelse forleden dag, og vi kom ned på “bare” 29°, improviserede min gode veninde Raphaële og jeg fluks en lille picnic for to langs Seinen. Termokanden blev fyldt med grøn te, og på vejen ned til floden stoppede vi hos Caldo Freddo, som jeg har fortalt om her, for at købe ægte paninis – ikke de der hvide og papagtige nogen !! – propfyldt med italienske lækkerier og en sammenklappet focaccia med mozzarella, tomater og trøffelcreme. Perfekt picnic-mad! Og så smuttede vi forbi bageren, jeg tidligere har snakket om her, for at købe bløde hindbærsnitter med kokos og en flan. Jeg forklarer altid folk, der aldrig har smagt en flan før, at det smager som en mellemting mellem en dansk linse og en vanillebudding, og at det smager ganske godt! Og så blev der smovset, plapret og solet og drukket te i mine evindelige youghurt-glas med kig på Seinen og et par broer – et syn som jeg så ofte ser, men som jeg umuligt kan blive træt af!

English recap: PICNIC BY THE SEINE. When temperatures went down just a little the other day to “only” 29°, my good friend Raphaële and I quickly improvised a picnic by the Seine. Armed with a thermos filled with green tea, we picked up real paninis – not the white and bland kind! – filled with delicious stuff and a focaccia-sandwich with mozzarella, tomatoes and truffelcream from Caldo Freddo in rue Montorgueil and raspberry/coconut cakes and a flan from the bakery. The perfect basis for a cool and cozy picnic! Not to mention the perfect surroundings with a river and a couple of bridges, that I never get tired of looking at!

Picnic ved Seinen-by the Seine_
Picnic ved Seinen-by the Seine #2
Picnic ved Seinen-by the Seine #3

Skriv en kommentar

