DET UUNDVÆRLIGE

Monoprix’ ultra praktiske indkøbsnet til én euro behøver vist ikke nærmere introduktion efter, at jeg utallige gange har promoveret det her på bloggen. Her er bare en lille update om, at det nu er kommet i cool camouflage print. Som I kan se, har jeg købt en lille bunke allerede, som skal spredes blandt familie og venner, når jeg tager til Danmark på ferie senere på måneden. En spæd start på en miljøvenlig shoppehær. Adressen på min favorit-Monoprix kan I finde lige her.

THE INDISPENSABLE. Just a little update about Monoprix’ super handy one euro reusable shopping bag, that I have spoken about many times. It’s out now in cool camo print! I bought a whole bunch of them to give to friends and family later this month, when I’m going to Denmark on vacation. The beginning of an eco-friendly army of shoppers! Find my favourite Monoprix location right here.

Indkøbsnet-Reusable shopping bag-Monoprix

12 thoughts on “DET UUNDVÆRLIGE

  1. Jeg bruger min hver dag, men de nye camouflage er godt nok seje! Tak for en masse gode indlæg på det sidste som flittigt bliver læst. Flytter til Christianshavn om et par dage og mit køkken bliver super hyggeligt med delikatesser fra Monoprix – det gør mit badeværelse også med den blå-emballage sæbe – og mit lille runde bord i stuen fra Fermob, som jeg blev inspireret til ved at se alle de grønne stole i Luxemborg haven, ha ha osv. Jeg mener, hvorfor flytte stuemøbler ud i naturen, når man kan flytte havemøbler ind i stuen. Tak igen🙂

    • Det lyder bare så hyggeligt med lejlighed på Christianshavn Marianne! Godt at du fik købt Monoprix-lækkerier, som nu kan pynte i dit Cuisine og i dit Salle de bain. Jeg er selv ved at skrive huskeliste over alle de ting, jeg skal slæbe med til DK af den spiselige slags. Jeg følger dig fuldt ud med hensyn til havemøbler indenfor – så fint!! Grønt er godt for øjnene, og det er et sejt bord fra Fermob også. Jeg har god loftshøjde i min lejlighed og overvejer en hængekøje eller et eller andet gyngehalløj. Det ville også være super cool! Så hyggeligt at høre fra dig🙂

    • Det kan du tro frk Jensen! Der skal nok komme både liste og billede af alle de spiselige sager, jeg skal have med til Danmark inden længe.
      V.h.
      Mette

      • Dejligt Mette, det vil jeg se frem til🙂 Jeg skrev til dig fornylig omkring Nice og Lyon, og gode tips, og du fortalte at du havde sat en god veninde på sagen, hvilket jeg glædet mig meget til. Har desværre ikke modtaget noget endnu, ved du om hun har forsøgt at fange mig på mailen?

      • Hej igen frk. Jensen,
        jeg giver lige min veninde en rykker. Hun er sikkert røget ind i en bunke overarbejde, hvis jeg kender hende ret. Hvornår skal du af sted???

      • Ja det er helt forståeligt, men glæder mig dog til hendes tips. Behøver ikke være den store udredning😉 Rejser den 17. august, så om en uges tid.
        p.s. ved ikke lige hvordan denne kommentar bliver placeret i forhold til dit svar, kunne ikke finde svar knappen hehe….

      • Hej frk. Jensen,
        Her får du så de lovede tips til Nice fra min veninde Sonia:
        Du skal besøge det fantastiske blomtermarked på Cours Saleya (lukket mandag!) og nyde den fabelagtige udsigt fra fæstningen Chateau de Nice (adgang fra havfronten med elevator eller ad trapperne i den gamle bydel vieux Nice). Du skal købe super cool håndlavede sandaler til ingen penge i den lille gade, som ligger lige bag CCAS-bygningen på Place Pierre Gautier. Derudover skal du spise is hos FENOCCHIO på Place Rosetti, pasta eller en god focaccia hos Villa D’ESTE i 6, rue Masséna, spise en “Tropezienne” (kage med masser af creme og sukker på toppen) i bageriet LA PRINCESSE i rue René Cassin, lækker mad hos AUBERGE DE THEO i 52, Avenue Cap de Croix, og mexicansk mad hos POCO LOCO i 2, rue Dalpozzo, skaldyr på CAFÉ DE TURIN i 5, Place Garibaldi og gå heller ikke glip af at spise bunkevis af de lækre friterede courgette-blomster i den gamle bydel på vej mod svømmehallen. Jeg håber, at du kan bruge alle disse insider-tips, og at du får en fantastisk ferie.
        Venlig hilsen
        Mette

      • Kære Mette,
        Tusind tak for de super gode tips, det var lige præcis sådan nogle jeg havde håbet på, om “hemmelige” restaurenter og særlige lokale shoppingtips, til fund der indeholder gode ferieminder. Hils din veninde Sonia og sig tusind tak, hun har helt sikkert været med til at gøre vores ferie ekstra god.
        Hvis det kunne have interesse, skal jeg gerne se om jeg kan komme med nogle lignende tips fra Lyon når jeg vender tilbage fra ferie? Vi frankofile må jo dele vores glæde med ligesindede😉

      • Det var så lidt frk. Jensen. Jeg siger fluks tak til Sonia fra dig! Læg endelig en kommentar på bloggen om gode steder i Lyon, så andre her på bloggen også kan få glæde af dine tips. Endnu en gang rigtig go’ ferie!!
        Venlige pariser-hilsner
        Mette

  2. En hængekøje er alletiders. Det gælder om at få lidt humor ind i stuen. Jeg har jo en eller anden idé om, at det kunne være hyggeligt at ses, når jeg engang kommer til Paris igen (indenfor nærmeste fremtid)🙂 Og ja, del gerne dine indkøb og god ferie i det lille kongerige🙂 Mange kh’er

Skriv en kommentar

