TE – TEA – THÉ

Tedrikkere bliver så glade, når man bringer dem te med hjem fra rejser. Jeg ved, hvad jeg snakker om, for jeg er selv én af dem, der elsker at stikke næsen ned i en pose te og opdage en ny og liflig duft eller bare opleve genkendelsens glædelige aroma fylde næseborerne. Min mors yndlingste er den grønne parfumerede te “Thé à l’opéra” fra Paris’ meget berømte teforretning Mariage Frères, så selvfølgelig var den også med i kufferten, da jeg for få dage siden var i Danmark. Den fik følgeskab af to andre af deres populære teer: Thé sur le Nil og husets mest berømte te Marco Polo. Mariage Frères har flere forretninger i Paris, men den ultimative forretning og tesalon er for mig dén i Marais-kvarterets rue du Bourg-Tibourg, som er super hyggelig, men en lille fugl har fortalt mig, at de snart åbner butik i min gade, så den skal nok også blive flittigt besøgt til den tid.

Tea drinkers just get so happy when you bring them back tea from travelling. I know that for sure, because I’m one of those, who love to dive their nose into a bag of tea and discover a new kind or simply enjoy the smell of an old favourite. My mum’s favourite tea is the green, flavoured tea “Thé à l’opéra” from Paris’ famous tea shop and tea salon Mariage Frères, so of course it came along on my recent trip to Denmark. It was joined by two more of their popular teas: “Thé sur le Nil” and their most famous tea “Marco Polo”. There are several Mariage Frères boutiques in Paris, but I prefer the one in the Marais neighbourhood, which is super cozy with its tea salon. But a little bird told me, that a shop is about to open in my street, where I just might become a frequent customer.

Mariage FrèresFind alle adresserne/ find all addresses: mariagesfreres.com

2 thoughts on “TE – TEA – THÉ

  1. Kære Mette

    Jeg har just fundet Mariage Freres the i Salling i Aarhus. Det er svært at vælge – mon du kan anbefale nogle🙂

    Jeg har smagt ROSE D’HIMALAYA Darjeeling SFTGFOP1 (TS1260). Den er simpelthen så skøn. Den kan desværre ikke fåes i Salling. Tænker på at bestille den på Mariage Freres website. Har du gode råd mht. at skaffe theerne til Danmark ?.

    Mange hilsner
    Anne Raungaard

    • Kære Anne,
      uha ja, det er svært at vælge hos Mariage Frères. Jeg går generelt efter de grønne parfumerede teer hos dem, da jeg ikke bryder mig så meget om sort te. Jeg synes stadig rigtig meget om de tidligere nævnte i indlægget. Hvis du godt kan lide teer med blomstersmag er Iskandar også et godt valg. Den er med viol, og den smager super godt. I den mere klassiske genre har de også nogle rigtige gode Earl Grey teer, som findes både med grøn og sort te. Og jeg må indrømme, at jeg aldrig er blevet skuffet med hensyn til deres parfumerede teer, så jeg tror at eventyret får en happy ending, lige meget hvad du hopper på. Jeg har ikke tjek på, hvor meget Mariage Frères tager for forsendelse til Danmark, men prøv at finde ud af det i deres webshop, og vend tilbage til mig bagefter, så kan jeg sammenligne med posthuspriserne her i Frankrig.

      Mange pariserhilsner fra hende, der bor lige ved siden af en Mariage Frères butik🙂
      Mette

Skriv en kommentar

