EN FÆTTER PÅ RYGGEN

Selvfølgelig ville det have set pænere ud, hvis det var en smuk sommerfugl og ikke et stankelben, der havde dekoreret denne piges ryg i den sidste aftensol på kanten af Palais Royals springvand. Men jeg kan nu egentlig meget godt lide disse harmløse gespenster, der kommer dinglende igennem luften. Egentlig minder de mig om mig selv, da jeg som barn, i den helt store voksealder havde lemmer, der voksede helt ud af proportion. Og så synes jeg, at stankelbenets franske navn “Cousin”, som betyder fætter, er et ret godt navn for sådan en skægt sammensat tingest.

A COUSIN ON THE BACK. I admit, that it probably would have looked nicer with a beautiful butterfly decorating this girl’s back in the evening sun by Palais Royal’s fountain than a crane fly. But I kind of like these funny and harmless creatures tumbling through the air. They remind me of myself as a kid, during growing age, when my limbs grew out of  all proportion. And I find it quite funny, that this flying fellow in French is called a “Cousin”.

Stankelben-Cousin-Crane Fly

2 thoughts on “EN FÆTTER PÅ RYGGEN

Skriv en kommentar

