SNUP EN VIDUNDERLIG

Aux Merveilleux de Fred_
Aux Merveilleux de Fred #2
Jeg kan kun se al mulig grund til at smage på denne nordfranske kagespecialitet kaldet en “Merveilleux”, som meget rammende betyder vidunderlig. Disse florlette runde himmelsendte sager er lavet af marengs, let og luftig flødeskum trillet i chokoladeflager eller forskelligt sprødt krymmel, og de findes i fristende smagsvarianter som chokolade, kaffe, speculoos, kirsebær, nougat og karamel. Derudover findes de i størrelserne fra mini til 1, 4, 6 eller 8 personer, så det skulle absolut være muligt at finde en størrelse, der passer, selv for dem, der synes, at franske størrelser generelt er for små! Mit bedste råd ville være at snuppe minier med forskellige smage, hvor 3 stk. er et helt rimeligt antal per næse. For gør I som min kæreste og jeg, som kun tog fire til deling, ser man altså lidt dum ud, når man er gået helt ned til Seinen for at nyde “de vidunderlige” i det gode vejr, og det går op for én, at en tredje til hver lige ville have været prikken over iet. Og så kan Seinen være nok så pæn!!! Merveilleux køber man hos “Aux Merveilleux de Fred”, som har fire butikker i Paris. Link til adresserne lige her.

HAVE A MARVELLOUS. I can only find really good reasons to taste this cake specialty from the northern France called a Merveilleux, that very suitably means marvellous. These fluffy round cakes made of meringue, airy whipped cream and rolled in chocolate flakes or crunchy bits come in six different tempting flavours such as: Chocolate, coffee, speculoos, cherry, praline or caramel. The size range starting from the mini to serving 1, 4, 6 or 8 people should make it possible to find the right fit, even for those who think that french sizes generally are too small! My best tip would be to go for different minis – three is a pretty reasonnable amount – and not make the mistake my boyfriend and I did by bying four to share, and realizing, when arriving down by the Seine, that a third one each would have been just perfect. Bittersweet would be the feeling! Go to “Aux Merveilleux de Fred” for these heavenly treats. Addresses for the four boutiques in Paris right here.

 

2 thoughts on “SNUP EN VIDUNDERLIG

  1. HAPS! HAPS! De ser vildt lækre ud. Åh, at sidde ved Seinen og spise lækkerier lyder tillokkende. Hmm, jeg må vist snart en tur til Paris igen🙂 Jeg vil huske dit råd og købe rigeligt af de vidunderlige. Jeg synes ikke, at de franske kager er for små, derimod synes jeg, at de danske kager ofte er alt for store. Hellere spise to (eller tre) små, end én stor kage.

    • Jeg er helt enig med dig Jane. Jeg vil også helst smage flere små end én stor, hvis lejligheden byder sig for de små udgaver. Jeg er altid nysgerrig efter at vide, hvad der gemmer sig indeni alle kager🙂

Skriv en kommentar

