LIDT FRA TOILETBORDET

Bortset fra de gode kult skønhedsprodukter fra de franske apoteker, som jeg har skrevet om tidligere (bl.a. her), og som stadig har fri adgang til mit badeværelse, har jeg også andre favoritter, nye som gamle, som jeg lige synes, jeg ville dele med jer.

Skønheds-favoritter-Beauty favourites

•Jeg vil helst have en deodorant så naturlig som noget og med garanti uden alumininumshalløj, men efter at have prøvet “næsten” alle økologiske deodoranter på markedet og kommet til den konklusion, at det er noget hø, er der dog én undtagelse, og det er min favorit-deodorant fra Jason med aloe vera. Den er ikke økologisk, men mærket bruger kun naturlige produkter. Deo’en er effektiv og mild og tilmed super rimelig i prisen. Jeg køber den på nettet hos Feelunique.com, som leverer gratis til hele verden, og som i øvrigt refunderer toldafgifter, hvis éns bestilling har fået toldernes opmærksomhed. Det kalder jeg god service.

•De franske apoteker har et kæmpe udvalg af gode læbepomader. For øjeblikket er det den cremede og blødere af slagsen fra Amilab, jeg bruger. Den smager nøjagtigt som isen Orange & Cream, der engang blev lavet af Häagen-Dazs, og som jeg var ret så vild med. Læbepomaden kommer ofte i en 3-pakning til cirka 5 €. Det billigste og bedste apotek er til stadighed City-Pharma i 26, rue du Four i det 6. arrondissement.

•Hybenkerneolien “Huile de rosier muscat” fra det økologiske mærke Melvita virker som polyfilla til ansigtet – den giver glød og fylder ud. Den koster 17,90 € og er dermed langt billigere end lignende produkter fra Paï, Ole Henriksen og Trilogy, som I kan få i Danmark eller på nettet. Jeg masserer den ind i huden om aftenen oven på den super lækre “Eau extraordinaire rose”, som er en næsten serumagtig rosenvand fra samme mærke. Melvitas egne butikker: 14, rue des Petits Carreaux, 2. arrondissement og 96, rue de Rennes, 6. arrondissement.

•Jeg elsker rabarber så meget, at selv min parfume indeholder min favoritstængel. Egentlig bruger jeg sjældent parfume, da jeg egentlig bedre kan lide velduftende kropsolier, og hvis jeg bruger parfume, sprøjter jeg det næsten altid i håret. Men parfumen Sherbet Rhubarb fra Comme des Garçons har fået fornyet parkeringsplads gentagne gange på hylden lige siden, den kom frem år tilbage. Jeg køber den i Comme des Garçons’ forretning, som har pinktonede vinduer og altid ser lukket ud. Men gå bare ind, for en sælger dukker fluks frem fra bag en væg. Deres andre dufte er også ret så fantastiske. Jeg har i øvrigt også flere gange købt dufte hér til min kæreste, som han har været ret så glad for. Comme des Garçons Parfums, 23 Place du Marché St-Honoré, 1. arrondissement.

ENGLISH RECAP: STRAIGHT FROM THE BATHROOM. Apart from other cult products from the French pharmacies such as Embryolisse, Crealine H2O, Avene thermal water and Homéoplasmine these products are some of my old or new favourites. • The deodorant from Jason with aloe vera is without aluminium, made of natural ingredients, and it works! I buy it from Feelunique.com, that delivers all over the world.• Amilab is one out of many good lip balms from the French pharmacies. I like this soft and creamy fellow for its taste similar to an old ice cream fave from Häagen-Dazs called Orange and Cream. Often available in a pack of three for 5€. Best and cheapest pharmacy is still City-Pharma in 26, rue du Four, 6. arrondissement.• The rosehip oil from Melvita is like polyfilla to my face: It boosts, gives glow and evens out lines. I use it nighttime on top of the fabulous serum-like rose water “Eau extraordinaire rose” from the same brand. The rosehip oil is a lot cheaper (19 €) than similar products from other brands like Trilogy, Paï and Ole Henriksen!!!• I rarely wear perfume, I prefer nice smelling body oils, but when I do, I stick to my old-time favourite Sherbet Rhubarb from Comme des Garçons, since I absolutely love rhubarb.

Skriv en kommentar

