FRA FIRKANTER TIL ROSER

Egentlig havde jeg glædet mig til at se udstillingen på Grand Palais med værker af en af fædrene til kubismen Georges Braque. Men der var halvanden times ventetid, fordi jeg ikke havde forudbestilt billet. Skidt pyt, jeg kommer tilbage en anden dag, for udstillingen skal jeg bare se, da det ikke er ofte, at Braque er på plakaten. Udstillingen varer lige til den 6. januar, så der er no rush. Så i stedet for kubisme blev det til lidt blomsterromantik, da bedene foran museet bugnede med de skønneste kæmperoser. To søde svenske turister var lige så betagede af blomsterne som jeg, så når vi ikke havde næserne boret ned i de utroligt velduftende roser, udvekslede vi prisende adjektiver som “underbart” og “vidunderligt” og andet i den dur.

FROM SQUARES TO ROSES. Without a pre-ordered ticket one had to wait an hour and a half to see the exhibit at Grand Palais with one of the fathers of cubism Georges Braque today. The exhibit continues until the 6. of January, so I decided to comme back when it’s less crowded. Cubism was therefore replaced by flower romanticism, since just outside the museum these gorgeous roses were abundantly blossoming away.

Roser-Roses-2

Skriv en kommentar

