AT MALE UDEN SLINGER

Forleden dag stod jeg og manglede lidt maling til mine nyfabrikerede boghylder og var derfor et smut forbi BHV, som er Paris’ version af Aladdins hule for alt, der hedder værktøj, træ, maling, dimser og andre dutter. Jeg fandt min bøtte maling, og da jeg stod ved kassen for at betale, informerede kassemanden mig om, at jeg med i købet fik en gratis alkotest, hvilket virkede så helt utroligt absurd, at jeg begyndte at grine. For til dags dato havde jeg godt nok aldrig hørt om promille-maling. Forklaringen er sikkert, at lovgivningen om, at alle biler skal have en alkotest liggende, er blevet lavet om. Og vi bliver lige ved det absurde, for det er stadig ved lov at have én i bilen, men man får ingen bøde, hvis man ikke har det! Så nu ser folk ingen grund til at købe dem længere, og forretninger som BHV forærer væk af lageret i stedet. Men kassemanden og jeg fik da et gensidigt grin ud af det, og nu har jeg da testen i tilfælde af, at jeg skulle finde på at drikke champagne, før jeg maler!

Alkotest-Breathalyser-Ethylotest

ENGLISH RECAP: PAINT WITHOUT STAGGERING. I went to get some extra paint for my new bookshelves at BHV, which is Paris’ version of Aladdin’s cave, when it comes to tools, wood, paint and bits and bobs. At the caisse the sales person gave me a free breathalyser, which seemed so absurd, that I couldn’t help laughing. I mean, the “don’t drink and drive” we all know, but the “don’t drink and paint” is new to me. The reason why is that the law about the obligation of breatalysers in all cars has changed – you won’t get a fine if you dont’ have one – so no one buys them anymore and shops like BHV hand them out for free. But at least I have one, in case I happened to drink champagne before painting.

Skriv en kommentar

