DE LILLA BÆR

For enden af Ile de la Cité i den lille park med udsigt til broen Pont des Arts og et bagudblik mod Kong Henri den 4.’s hests rumpe (se et glimt af den her), stødte jeg på en lille busk med fine små lilla bær, som jeg i mit liv aldrig før har set. Jeg aner ikke hvad busken hedder, om bærrene er giftige, eller hvad de eventuelt har gang i. Man må sikkert ikke plukke dem, men da der ikke kom nogen gnaven parkbetjent, nuppede jeg lige et par grene. Nu står de fint i et youghurtglas og er noget så lilla. Har I set sådan nogle før, og ved I, hvad de hedder?

Lilla bær
Lilla bær-2ENGLISH RECAP: “PURPLE BERRIES”. At the end of Ile de la Cité in the little park, where you get a nice view of the bridge Pont des Arts and a rear view of the butt of King Henri IV’s horse (get a glimpse of it here), I stumbled upon a little bush with tiny, pretty purple berries. I have never seen them before, and I haven’t got a clue of the name of the plant. It’s probably not allowed, but no one saw me, when I gathered some branches to bring home. Have you ever seen those before, and do you know, what they’re called?

2 thoughts on “DE LILLA BÆR

  1. Den er da forrygende smuk. Jeg blev vildt nysgerrig, og fandt den hos Claus Dalby. Han har den åbenbart i haven. Han fortæller dette om den skønne lilla sag: Det latinske navn er Callicarpa, og på dansk hedder den glasbær.
    Jeg ville gerne have deltaget i pandekagenydningen, Uhmmm.. Jeg er vild med pandekager.

    • Hvor er det suverænt Jane, at du fandt frem til den lilla skønheds identitet!!! Glasbær har jeg aldrig hørt om før. Jeg overvejer lidt, om jeg ikke skulle snuppe en stikling og proppe den i mine forældres have i Danmark. Næste gang jeg er på Breizh Café, snupper jeg en lækker pandekage for dig og sender dig en tanke!

Skriv en kommentar

