AT STRØ UDEN AT GRISE

Da jeg for nyligt havde min familie på besøg, og jeg lige skulle strø lidt flormelis ud over min mors hjemmebagte og medbragte kage (se den her) gik både min mor og min moster i spåner over melis-emballagen. For den pink beholder kan både strø og hælde og samtidig lukkes tæt til efter brug, og dermed undgår man den vanlige flormelis-spredning i skabe, skuffer og alle vegne. Egentlig sagde de begge, at de helt sikkert skulle have én med tilbage til Danmark, men glemte alt om det, da de blev stærkt distraherede af cashmere-sweatre til ingen penge, indkøbsnet (de sædvanlige!!!), nylonstrømper og andre gode fund i Monoprix. Jeg må nok hellere smide et par bøtter i kufferten på næste DK-tur. Som I kan se på emballagen, hedder flormelis “Sucre glace” på fransk.

Fransk flormelis-Sucre glace
Fransk flormelis-Sucre glace-2ENGLISH RECAP: I don’t know how it is in other countries, but icing sugar in Denmark comes in an unpractical cardboard box, that generally causes a sugary mess all over the place. So when my family visited Paris not long ago, my mom and my aunt both went berserk, when seeing my French icing sugar with its two pouring devices. They completely forgot to buy them, as they planned, since they got totally distracted by cashmere sweaters, tights, shopping bags (the usual ones!!) and other bargains at Monoprix. I’ll probably have to bring a small stock, next time I’m off to Denmark.

7 thoughts on “AT STRØ UDEN AT GRISE

  1. Ha ha ha, den er da et must-buy! Min trolley-størrelse står nu til en opgradering på grund af dig🙂

    • Det kan være, at du skulle tage en frakke på med nogle kæmpe lommer til alt det, du ikke kan få plads til. Skidt være med at de sikkert kommer til at glo underligt på dig, når du spadserer gennem security med flormelis stikkende ud af lommen🙂

  2. Hej igen Mette.
    På mandag fejrer “The French” sidste dag i første verdenskrig. Armistice day. Le Bon Marche skriver på deres hjemmeside at de har åbent ml. 10-20, som om at det er noget helt særligt. Ved du om jeg skal tage højde at der er butikker der holder lukket?

    • Hej Tina,
      L’armistice er en helligdag, som forretningerne i Paris ikke alle går så højt op i. Byen går derfor ikke helt død af den grund, og du kan sagtens få shoppet igennem!!! Stormagasinerne holder alle åbent, og det vil mange andre forretninger også gøre🙂

  3. Havde jeg dog bare givet mig tid til at kigge i dameafdelingen, sidst jeg fra i Paris( 10 dage siden). En cashmere – trøje ville jeg gerne have🙂 Og hvor har du ret, strømpebukser og strømper køber jeg stort set hver gang jeg er i Paris, i Monoprix. Heldigvis kommer jeg igen til januar, hvor jeg må tjekke dameafdelingen ud🙂

    • Ja, det er virkelig værd at gå på skattejagt i Monoprix. Der er altid et eller andet godt at putte i kurven. Du må tage den helt store runde til januar 🙂

Skriv en kommentar

