KOKOS KOSAKKER

Jeg elsker kokosmakroner, men jeg kan nu bedst lide de hjemmelavede, som bliver lidt mindre søde. Kender I ikke de der industri nogen, som man dårligt nok kan sluge, og som sætter sig fast halvt nede i halsen som en gang sød mørtel? De bedste, vil I nok give mig ret i, er dem, der lige får lidt balance med en smule mørk chokolade. Egentlig skulle mine toppe bare lige have været dyppet i en god gang Valrhona-chokolade, men så løb fantasien løbsk, og jeg endte med at stå med en lille hær af kosakker. Den nuprede kokosoverflade gør det svært at få perfekt dekoration, så skal vi ikke bare kalde stilen for cool kage-dadaisme?

Kokosmakroner-Coconut macaroons
Kokosmakroner-Coconut macaroons #2Mon ikke de fleste af jer allerede har en opskrift på kokosmakroner, som er noget nær det letteste at lave i hele verden. Ikke desto mindre får I lige, den jeg brugte.

KOKOSMAKRONER
200 g kokosmel
50 g sukker
50 g smør – smeltet og afkølet
1 æg – let sammenpisket
Overtrækschokolade til pynt (Jeg brugte mørk og en anelse hvid chokolade)

Kom kokosmel i en skål og rør sukker og det smeltede smør i• Tilsæt ægget og rør det godt sammen• Form kokosmassen til små pyramider ved hjælp af et lille glas• Stil kagerne på en smurt plade og bag dem ved 160° i en forvarmet ovn i cirka 15 minutter, til de er gyldne• Lad dem køle helt af på en rist, inden de dyppes i smeltet chokolade og pyntes.

ENGLISH RECAP: “COCONUT COSSACKS”. Homemade coconut macaroons are super easy to make and so much better, I find, with a little dark chocolate to counterbalance the sweetness. When I dipped mine in chocolate, my imagination made me turn them into these little fellows, that ended up looking like a little Cossack army. The uneven coconut surface makes it difficult to get clean chocolate edges, but how about we just call it cool cake-dadaism?

4 thoughts on “KOKOS KOSAKKER

Skriv en kommentar

