TREENIGHED TIL KØKKENNØRDEN

Enhver person, som elsker at bruge tid på at lave lækker mad og som holder af godt køkkenudstyr, vil uden tvivl blive glad for at finde gaver fra Malle W. Trousseau under juletræet. De laver super fine køkkenkits med alt, hvad et ægte køkkenhjerte må begære. Det er god kvalitet, fedt design og cool emballage. Jeg er fan! De cool kits spænder fra to produkter til hele kasser fyldt med sublime sager til et muntert køkken fra blandt andet Frankrig, Tyskland og Schweitz. På billedet er det “De tre vise skrællere” med den almindelige tyndskræller, der skræller og strimler kartofler, gulerødder og agurk samt den såkaldte tomatskræller, der som navnet angiver kan skrælle tomater men også peberfrugter, kiwier, mangoer og auberginer, hvor en almindelig skræller må give op og til sidst julienneskrælleren, der laver fine smalle grøntsagsstrimler så let som ingenting. Kittet købte jeg for 29 € hos Bensimon Home i nr. 8, rue des Francs-Bourgeois i det 3. arrondissement. Jeg var også lidt lun på det ultimative kit til kartoffelmos og flere andre. Se billeder fra Malle W. Trousseaus katalog lige her.

Malle W. Trousseau
Malle W. Trousseau-Skrællere
Malle W. Trousseau-Skrælle-kitENGLISH RECAP: “TRILOGY FOR THE KITCHEN NERD”. Anyone who’s into cooking and good cooking tools will definitely be happy to find these three peelers under the Christmas tree. One is a regular potato/carrot peeler, another for peeling tomatoes, eggplants, bell peppers and other impossible things to peel. And the last one for making thin julienne strips. The company Malle W. Trousseau makes the coolest kitchen kits with quality products from France and other countries. I bought the peelers at Bensimon Home in 8, rue des Francs-Bourgeois in the Marais. Price 29 €. I might even go back for their mashed potato kit!! See Malle W. Trousseau’s catalogue here.

5 thoughts on “TREENIGHED TIL KØKKENNØRDEN

  1. Det er efterhånden noget af en kuffert jeg skal medbringe til januar🙂. Der skal være plads til lækre trøjer og skuresvampe fra Monoprix, og nu disse fantastiske køkkenting. Wauw, siger jeg bare

  2. Kæreste Mette, jeg er så heldig at skulle en smuttur til Paris her slut september (selvom jeg netop er vendt hjem fra en måneds sprogskole også i Paris, men man får jo aldrig nok af den by!), derfor ville jeg høre, om du kender til nogle vegetariske/veganske restauranter i Paris, for det er nogle gange en anelse problematik at finde, da franskmænd jo elsker kød😉

    Herlig weekend til dig!
    Klem Mie

    • Hej søde Mie,
      hvor er du bare heldig med endnu et smut til Paris. Det er lige før, at det kunne betale sig for dig at få en lille pariser-hybel🙂 Ja, franskmænd kan godt lide kød, men jeg er ikke selv den store kødspiser, så derfor har jeg selvfølgelig et par grønne steder til dig. For det første må du endelig kigge forbi caféen Ob Bla Di Café, som jeg skrev om i mit seneste indlæg, da de laver en virkelig god veggieburger, en mumset grønkålssalat og lækre avocadotoasts. Desuden er størstedelen af deres kager veganske. I rue Coquillière nr 34 ligger der et lille nul-gluten økologisk sted på så få m2, at de kun sælger ud af huset. Her kan du fra mandag til fredag fra 11.00 til 15.00 blandt andet snuppe en vegetarisk lunchbox menu til cirka 12€. Hvis vejret er til det, kan du passende nyde den i Palais Royals have, som ligger fem minutters gang herfra. Hos Nest, som jeg har nævnt flere gange på bloggen, er der også laber veggiemums at nyde. Håber at du kan bruge det!

      Pariser-knus

      Mette

Skriv en kommentar

