JEG BESTOD

Hvert år, når jeg vender næsen mod Danmark for at holde jul, skal jeg på den sædvanlige prøve, der går ud på at få proppet vanvittigt mange sager ned i en kuffert, få den lukket og kun få 1 kg i overvægt, så der ikke skal betales ekstra. Alt imens kufferteksamenen står på sit højeste, smiler jeg et ubesværet smil til damen i check-in i lufthavnen, når hun spørger mig: “Bare et stk. håndbagage?”, og svarer fuldstændig skødeløst “ja, bare denne hér”, og får rejsetasken på min ene skulder til at bevæge sig næsten ubesværet, for at hun for alt i verden ikke skulle finde på at veje “bæstet”, der tilfældigvis har overskredet de tilladte 12 kilo håndbaggage med flere kilo og er ved at knuse mit kraveben til benmel. Med en sidste kraftanstrengelse smiler jeg en sidste gang og siger “Bonnes Fêtes”, som sammenlagt betyder god jul og godt nytår. Og så er den årlige juleeksamen overstået, og jeg kan tage til Danmark, hvor jeg nu sidder og er noget så glad for, at kufferten og bæstet igen kom sikkert igennem nåleøjet. Og så er jul pludselig dejligt tæt på. På billedet er kuffertens mave allerede fyldt halvt op, og stolen skulle heldigvis ikke med.

Kuffertpakning

ENGLISH RECAP: “I SUCCEEDED”. Yet another year, where I managed to stuff my suitcase with an unreasonable amount of things and actually close it before heading off to Denmark for Christmas.

2 thoughts on “JEG BESTOD

  1. Velkommen hjem!🙂
    Havde du mon også et par oste fra din ostehandler blandt de mange kilo?
    Mange julehilsner,
    Camilla

    PS. Hvad er på din ‘must-do’-liste, når du er i Danmark?

    • Mange tak Camilla!
      Tro det eller ej, men det er første gang, at jeg kommer til Danmark uden ost. Jeg havde alt for mange kilo i min kuffert, så al osten holder jul alene i Paris. Så er den nok mumset og moden, til at jeg kommer tilbage🙂 Der er en bunke ting på must-to-do listen, og de fleste af dem er spiselige: Lakrids, lakrids, lakrids, “Birgits mors kager”, julemenuen med det hele og mon ikke også at Disneys juleshow i den svenske version kommer på programmet! Efter jul et smut til København for at tulle rundt og kigge på lækre sager hos Stilleben, Nørgaard o.a. og bare nyde byen. Måske hvis der er overskud på kaloriekontoen et hyggeligt besøg på La Glace…..åh der er så mange ting og så kort tid. Er du selv helt juleklar og hvad har du på programmet?
      Mange juleknus
      Mette

Skriv en kommentar

