I SØNDAGS…

… var jeg en tur i Paris’ akvarium, som ligger på Place du Trocadero. Normalt undgår jeg den slags steder som pesten, da jeg har totalt haj-fobi, men min kæreste insisterede og var overbevist om, at det ville få fobien til at gå væk, hvis jeg så hvor smukke hajerne var på tæt hold. Heldigvis var der ikke nogen af de der 14 meter lange hajer med åbent gab og syletænder, der ville gå til angreb på glasruden til en dramatisk underlægningsmusik, så snart de så mig, men mere en hel masse småhajer, der hyggesvømmede med lukket mund og så ret så tilforladelige ud. Lidt sjovere var mødet med den skægge pindsvinefisk, der kom hen og hilste helt tæt på ruden. Da vi kom ud af akvariet, var solen gået ned, og den tætte tåge, der lå over Paris, havde spist toppen af Eiffeltårnet og dets gyldne belysning fik det til at se ud som om, at der var gået ild i både tårn og himmel. Et fantastisk syn!

Pindsvinefisk-Paris' akvarium
Eiffeltårnet i tågen
ENGLISH RECAP: “Last sunday…”…. I went to L’Aquarium de Paris to say hello to the funny porcupine fish among others. When I got out, the sun had gone to bed, and the fog had been eating away on the Eiffel tower. The fog together with the tower’s lighting made it look like, the whole thing was on fire. A fantastic sight!

2 thoughts on “I SØNDAGS…

Skriv en kommentar

