GRØNT – GRØNT – GRØNT

Jeg er ret vild med alt, der er grønt for tiden. Faktisk startede det sidste forår, hvor min skammel fra Ikea, som 9 ud af 10 danskere også ejer, trængte til en makeover og blev malet i en nysselig lysegrøn farve. Bortset fra skammelen er jeg også glad for den pæne grønne farve og i øvrigt også duften eucalyptusgrene har, fine grønne gadedøre, kiwitærter fra Sébastien Gaudard i rue des Martyrs og selvfølgelig parkernes grønne stole. Er grøn også på jeres regnbue, eller er det en anden nuance, der fænger?

Ikea taburetKiwitærter-Sébastien Gaudard_

Grøn dør-Rue des MartyrsEucalyptus greneKiwitærte-Sébastien Gaudard #2Grønne stole-Tuileries-haven

ENGLISH RECAP: “GREEN – GREEN – GREEN”. Since last spring, when my stool from Ikea needed a makeover and turned pale green, I’ve been very fond of all kinds of greens: Green doors, the green of eucalyptus branches, kiwi tarts from Sébastien Gaudard in rue des Martyrs and of course the green chairs in Paris’ parks. Is green on your palette as well?

8 thoughts on “GRØNT – GRØNT – GRØNT

  1. Ha ha..den har jeg også! Min kunne dog godt trænge til en make-over, så måske jeg skulle bevæge mig ud for at støve noget grøn maling op..Kan i hvert fald rigtig godt lide den lidt mintede nuance du har fundet.

    • Ih tak, jeg er også glad for, at jeg valgte den farve. Du må helt sikkert ud for at finde en sød farve til din taburet, det giver virkelig pote og lyser op.

  2. Jeg elsker også grøn, og for tiden er særligt, de flaskegrønne nuancer. De går igen i min garderobe, som en erstatning for sort, som ofteste bliver lige mørk nok til min blege skandinaviske hud.

    • Hej Maiken,
      jeg går ud fra, at det er navnet på farven på malingen, jeg brugte til min Ikea-skammel, du vil vide.
      Jeg brugte spraymaling fra et italiensk mærke ved navn Clash. Farven hedder “Verde Mercenario”.
      Håber at du kan bruge det!

      V.h.
      Mette

Skriv en kommentar

