DIM SUM FAVORITTEN

Jeg er temmelig vild med dim sum, hvis lækkerhed og lethed gør, at jeg kan spise uanede mængder af dem. Men de skal imperativt indeholde kvalitetsprodukter, da jeg meget lidt  gerne vil spises af med den slags, visse asiatiske restauranter påstår indeholder rejer, når alt jeg ser er en sammenklistret lyserød masse, der aldrig har kendt en reje, og som har fået en bunke svinefedt som smagsforstærker – snyd og humbug og såååååå klamt! Så når den der dim sum craving kryber ind på mig, ved jeg lige præcis, hvor jeg skal gå hen, og det er hos Yoom, der har tre restauranter i Paris, og et stort, varieret og kreativt udvalg af de lækre mundfulde med alt fra rejer til okse og svinekød, kylling og vegetarudgaver. Dessertkortet byder tilmed på et par fristende og søde af slagsen. Og hvad jeg også altid sætter stor pris på, er deres gode udvalg af te, da jeg næsten altid drikker te til asiatisk mad og især til dim sum. Te og dim sum matcher perfekt! På billedet ser I en brøkdel af min frokost, som jeg i går nød i Yoom i rue des Martyrs.

YOOM-Dim Sum-rue des MartyrsYOOM-Dim SumENGLISH RECAP: “Dim sum cravings”. I’m a complete sucker for dim sum and can eat unimaginable amounts when it’s well done. Whenever I get one of those cravings, Yoom is the place I head for with their big range of tasty and creative dim sum. Being a huge tea drinker I really appreciate the large selection of tea on the menu as well. The photo shows one out of many baskets from yesterday’s lunch in Yoom’s restaurant in rue des Martyr. Yoom has two more places in Paris.

YOOM
20, rue des Martyrs
9.arrondissement
Métro: Saint-Georges, Notre-Dame-de-Lorette
Åbningstider/Opening hours: Man – fre (Mon-fri) 12.00-14.30, 20.00-22.30, Lør (Sat) 12.00-15.00, 20.00-23.00, Søn (Sun) 12.00-15.00, 20.00-22.30

Skriv en kommentar

