DE FRISTENDE EMBALLAGER

Åh, hvor er jeg bare let at friste, når madvarer kommer i pæne emballager. Jeg elsker at købe lækre sager og så samtidig vide, at den søde emballage kan bruges bagefter. Egentlig har jeg slet ikke behov for eller plads til mere af den slags, men fornuften forsvinder som skumfidusser til en børnefødselsdag, når jeg står overfor sådan noget, og så kan man jo altid forære det væk, siger jeg til mig selv! Min kæreste er allerede med sit enorme og typiske franske youghurtspiseri grunden til, at vi har masser af youghurtglas stående og også snart har forsynet det halve af Sjælland med dem. Fornyligt er den lille sorte terrin, som oprindeligt indeholdt kapun med morkler og karl johansvampe med butterdejslåg, flyttet ind. Og så sent som forleden dag lokkede Le Pain Quotidiens risdessert “Riz au lait” i sit fine Weck glas, som man kunne beholde, hvis man købte desserten ud af huset. Selvfølgelig slog jeg til, selvom desserten desværre viste sig slet ikke at være så lækker endda, men glasset er da pænt! Og jeg vil slet ikke besvære jer med alle de der søde dåser, jeg ejer eller allerede har foræret væk. Hvis jeg boede i Danmark, ville jeg konstant købe Løgismoses ultra lækre honningristede mysli i pæne patentglas og med garanti også en hel bunke andre ting. Har I det også sådan? Kan I heller ikke modstå lækre ting i fine genbrugelige emballager?

Søde emballager

ENGLISH RECAP: “Irresistible packaging”. I simply can’t resist delicious products in a pretty and reusable packaging, resulting in a ton of youghurt glasses, bowls and other things filling up my cupbards. Recent newcomers: The little black dish originally containing capon with morels and ceps and the pretty Weck glass that had ricepudding in its tummy, when I bought it. Are you a reusable packaging tempted person as well?

4 thoughts on “DE FRISTENDE EMBALLAGER

  1. Har det på samme måde. Og videre, for jeg har svært ved at smide anvendelig emballage ud. Yngste datter, som stadig får smurt madpakke får den ofte pakket i en brugt brødpose. Hun synes det er lidt anstrengende, men værdsætter at “madkassen” så med god samvittighed kan smides ud efter brug.

    • Ha, ha – jeg kan lige forestille mig din datter, som måske hellere ville have en smart madkasse end en brødpose🙂 Jeg nikker anerkendende og solidarisk til din emballage-fornuft. Man skulle nok en gang imellem besøge en affaldsterminal, for at blive fuldstændig klar over, hvor meget affald vi alle er skyld i, og at man selv har et personligt ansvar for at reducere dyngen. Selv kører jeg en personlig krig mod plasticposer🙂

  2. Har det helt på samme måde. Jeg køber dyr italiensk limonade,fordi jeg elsker de fine patentflasker og selvom jeg egentlig ikke bryder mig specielt om mints, ryger der alligevel en krukke ned i indkøbsvognen, fordi de ser så fine ud:)

    • Åh, fine gammeldags limonadeflasker er da bare så fristende, de havner også i min kurv, og mints forærer jeg væk, for det er ikke kun tanken men krukken eller æsken, der tæller!!!!🙂 Hvis der ikke var pæne emballager til, ville det være så kedeligt at købe ind ikk’?

Skriv en kommentar

