KÆRLIGHEDS SHOW OFF

Jeg troede virkelig, at jeg havde set, hvad der var at se på broen Pont des Arts af folks opfindsomme og til tider aparte måder at vise deres kærlighed på. Broen som siden 2009 er tungt behængt med hængelåse, som forelskede par skriver deres navne på og fastlåser som et symbol for evig kærlighed, har bortset fra hængelåse i alle mulige og umulige størrelser også kædelåse og tilmed cykellåse blandet ind i affæren. “Jeg er så glad for min cykel” får ligesom lidt mere kant her på broen. Jeg har tidligere skrevet, at jeg ikke bryder mig om hængelåsen som et symbol for evig kærlighed. For mig leder det nu mere tankerne hen på tvangsægteskaber, kyskhedsbælter og den slags ubehagelige sager. Men dette gigantiske hængelås-hjerte, ti gange så stort som pigen på billedets håndtaske, synes jeg nu alligevel, I skulle se. Og så må man jo håbe for dem, der står bag den imponerende kreation, at størrelsen og vægten på hjertet stadig overlader lidt rum til kærligheden og ikke tynger den, for fint ser det da ud.

Pont des Arts-Hængelåse-PadlocksENGLISH RECAP: “LOVE SHOW OFF”. I really thought I’d seen all the imaginative and weird ways people show their love on the bridge “Pont des Arts”. Since 2009 the bridge has been covered in padlocks and even sometimes chain and u-locks with loving couples’ names on them as a symbol of their eternal love. Despite the fact that I cannot associate a padlock with love – it actually makes me think of unpleasant things like forced marriages and chastity belts – I just had to show you this huge heartshaped padlock ten times the size of the girl on the photo’s handbag. Let’s just hope that the size and the weight of the impressive heart won’t weigh down the couple’s love, ’cause it sure looks fine.

Skriv en kommentar

