VALENTIN & ARTISKOKHJERTET

Jeg er ikke super fan af Valentine’s Day eller Saint Valentin, som det hedder på fransk. For mig er det lidt en lånt skik, som samtidig også kun har lånt den kommercielle side af dagen. Men da jeg så dette fine artiskokhjerte helt i chokolade hos A La Mère de Famille i anledning af Saint Valentin, var der nu alligevel mere end én grund til at vise det lille mesterværk. For bortset fra at det da er godt fundet på, og helt sikkert langt mere mundvandsfremkaldende end de der kedelige artiskokhjerter på glas, så ligger der også et fransk udtryk bag kreationen. “Avoir un cœur d’artichaut” betyder direkte oversat “At have et artiskokhjerte”, som igen betyder at blive let og ofte forelsket. Og så vil jeg bare ønske jer en rigtig god dag med eller uden den ene eller den anden form for hjerter.

Artiskokhjerte-A la mère de familleENGLISH RECAP: “VALENTINE & THE ARTICHOKE HEART”. I’m not a big fan of Valentines’s day. Being Danish Valentine’s day is a “borrowed” event from other countries, and has at the same time unfortunately only borrowed the commercial aspect of the day. But I had to show you this all chocolate artichoke heart from “A La Mère de Famille”. The French expression “Avoir un cœur d’artichaut” = “To have an artichoke heart” means to fall easily and frequently in love. Have a great and hearty day!  

6 thoughts on “VALENTIN & ARTISKOKHJERTET

  1. Hej Mette.
    En lækker rød farve! Her i huset fejrer vi Valentines med sushi og “House of cards”. Ikke dårligt.
    Jeg kommer på besøg i næste uge. Fik et godt tilbud og skal bo på Hotel de Lille. Har du nogen erfaring med det hotel?
    Stadig en skøn blog…

    Vh
    Tina.

    • Hej Tina,
      Det lyder da super godt med en omgang sushi og House of Cards. Håber at I får en hyggelig aften. Der ligger mere end ét Hôtel de Lille i byen – hvilken gade ligger dit i???? Det kunne jo være, at jeg kunne byde ind med et par staldtips til området🙂

      Mange hilsner

      Mette

  2. Hej igen.
    Mit hotel ligger i Rue de Lille.
    Jeg er blevet anbefalet en restaurant som hedder Pamela PoPo. Har du spist der?

    Tak fordi du altid svarer på mine spørgsmål.

    De bedste hilser
    Tina

    • Halløj igen Tina,
      Rue de Lille er jo den perfekte beliggenhed – du er jo i gåafstand til det hele! I lige meget hvilken retning du går, er der gode sager at kigge og også at tygge på. Jeg har spist brunch engang på Pamela Popo, og det var godt! Bare spørg videre, hvis du mangler tips eller råd til det ene eller det andet!

      På snarligt genblog!🙂

      Mette

    • Ja, der er virkelig mange guldkorn på fransk, men franskmændene synes også at de danske udtryk, jeg oversætter for dem, er super morsomme og pudsige🙂

Skriv en kommentar

