BUREN PÅ BUDGET

Når man nævner den franske kunstner Daniel Burens navn for parisere, bliver man to ud af tre gange mødt med vrede og ophidsede miner, og så får man læst og påskrevet om, at Buren er blottet for kunstnerisk talent, og at alt hvad han har lavet er svindel og humbug, og at manden er en joke. Jeg hører nu ikke til den gruppe af parisere. Jeg hører til den lille gruppe af parisere, som tæller en bunke børn og også en del voksne, der bliver uendelig glad for gang på gang at støde på de fine, fine sort/hvide stribede søjler i forskellige størrelser i Palais Royals gård, og som til stadighed kan finde på at kravle op på dem, sidde på dem eller tage billeder af dem. De er en del af min færden, og jeg ville ikke undvære dem. Jeg har sågar lige tilføjet lidt Buren-stil til mit skrivebord. Jeg faldt nemlig over de fineste sort/hvide penne i HEMA i rue Rambuteau, som er en hollandsk kæde med ting til hjemmet til discountpriser, hvor jeg køber bunkevis af stearinlys og en hel del skrivebordsgøgl. 12 styks penne for 2,5 € det må siges at være et fund. Og I må da være enige med mig i, at der helt sikkert er noget Burensk over dem ikk’? Så hvis I også er vilde med sort/hvide striber og synes at søjlerne i Palais Royal er for cool, så læg et par glade striber i kommentarfeltet. Mon ikke jeg allerede kan regne med opbakning fra Mads og “Papa” Nørgaard og også Sømods Bolcher?

Palais Royal-Buren #3Stribede penne-HEMA #2Palais Royal-Buren #2Stribede penne-HEMA #3Palais Royal-BurenStribede penne-HEMA

ENGLISH RECAP: “BUREN AND A BARGAIN”. Two thirds of Parisians dislike the French artist Daniel Buren, find him talentless and a complete fraud and just hate his columns in Palais Royal. I belong to the last third counting many kids and also some adults loving his black and white striped columns and enjoy sitting on them, climbing them, taking photos of them and simply walking by them on a daily basis. I even just added some Buren style to my desk in the shape of some cool striped pens bought for nothing at HEMA in rue Rambuteau. 12 cool pens for 2,5 € – that’s a bargain! So if you also like black and white stripes and find that Buren’s columns are totally cool then comment with a couple of happy stripes/lines!

6 thoughts on “BUREN PÅ BUDGET

    • Jeg kan godt forstå, at de har klistret sig fast som et godt minde Johan! Gode rejse-barndomsminder er noget helt særligt! Du må snart komme tilbage og kigge på dem med voksne øjne.

  1. Jeg syns osse HEMA nede ved Hallerne er en interessant butik. En butik man sjældent forlader uden at ha’ købt et eller andet, man ikke forinden vidste man manglede.
    Se i øvrigt siden: http://producten.hema.nl/
    Husk lyd.
    Monsieur Pedersen

    • Hej Monsieur Pedersen,
      tak for at dele det skønne link fra vores fælles butik🙂 HEMA er i øvrigt også ét ud af meget få steder, hvor man kan købe saltlakrids i Paris. Jeg har ikke glemt, at jeg har lovet dig at smutte forbi Abri!!! Det står på programmet for snarlige ting!🙂

      Mange hilsner

      Mette

  2. Er det helt umuligt at få en plads hos Abri, ku’ du måske ved lejlighed se på det gode sted Pantruches nye søster-bistro, Caillebotte, 8 rue Hippolyte-Lebas i 9e.
    Meget tyder på, at denne bistro er værd at gæste.

    • Hej Monsieur Pedersen,
      nej, det er ikke umuligt med Abri, men jeg har ikke haft så mange aftener ledige til restaurantbesøg. Jeg tror, at jeg snupper den til frokost snart i stedet, for så er jeg også sikker på, at billederne får ordentlig belysning. Aftenbilleder bliver desværre ofte meget dårlige på grund af det sparsomme og gule lys på restauranter, og hverken ketchup eller photoshop kan redde dem🙂 Caillebotte har jeg desværre ikke gæstet endnu, men i min omgangskreds har jeg hørt masser af positivt om den, så du kan roligt skrive den på programmet, næste gang du gæster byen. I mellemtiden kunne det jo godt ske, at jeg smutter forbi og smager på sagerne og deler billeder af stedet og maden på bloggen!!!🙂
      Ha’ en rigtig god dag!
      Mette

Skriv en kommentar

