DEN FRANSKE SOUL ONKEL

Lyder det ikke hyggeligt med en soul onkel? Frankrig har sin helt egen af slagsen, som pepper éns dag op med en god gammeldags omgang feel good soul music. Han hedder Ben l’Oncle Soul = Soul onklen Ben! Det fede ved Ben er, at han synger på fransk, hvilket ikke er det, man umiddelbart forbinder med den slags musik, men det rykker seriøst, så tjek lige humørbombe nummeret Hallelujah ud i den nedenstående fine lille video. Og skulle I blive hooked på charmerende Ben, så skulle I også tage bagefter at lytte til et af hans tidligere ligeså cool numre lige her, eller hans skønne akustiske take på Aqua’s Barbie Girl lige her. Så hyg jer med Onkel Ben!

ENGLISH RECAP: “THE FRENCH SOUL UNCLE”. Doesn’t it sound cool with a soul uncle. France has a pretty cool one. Ben L’Oncle Soul = Ben the soul uncle really kicks off your day with his old school and feel good soul music. Ben sings in French, quite unusual for this type of music, and really pulls it off. Check it out for yourself and get in a good mood wth the video above. And why not check out one of his previous and equally cool songs here or listen to his brilliant acoustic take on Aqua’s Barbie Girl right here. Have a great time with Uncle B.

6 thoughts on “DEN FRANSKE SOUL ONKEL

  1. Hvor er det godt – og jeg synes de fremfører Barbie Girl på en meget mere inspirerende måde end Aqua. Tak for hygge-indsprøjtningen her på en halv-flad mandag🙂

    • Jeg synes også selv, at Bens version er bedre og mindre “vandet” end Aquas🙂 Det er også en underlig flad mandag her i byen. Det regner i fem minutter, så skinner solen i fem minutter o.s.v, o.s.v. – ikke til at blive klog på. Det gør godt med lidt soul til deling!

  2. Mindre “vandet” – ha ha🙂 Ja, her er det også halv-underligt – tåget blandet med det der underlige lys som vidner om, at foråret er på vej. Men ok lunt, vanterne er gemt i lommerne. I morges formåede jeg at skvatte ned af min trappe i mine nye støvler, så underboen kom ud i slåbrok og spurgte, om alt var okay. “Ja ja”, svarede jeg, mens jeg humpede afsted med ondt i albuen og benet… hvorfor er det altid så akavet at skvatte!!!🙂 I aften er der Oscar sammendrag, glæder mig til det. God aften, søde Mette.

    • Jeg kan lige se det for mig: Skvatningen, naboen i slåbrok (Var den brun???) og dig, der bare siger Ja,Ja. Man føler sig så dum, når man skvatter! Lyder hyggeligt med en lille Oscar-aften. Frem med den røde bademåtte for lidt næsten red carpet stemning!
      Ha’ en super hyggelig aften Marianne!
      Knus
      Mette

  3. Ikke lige mig. Soul og soul – det kan jo være så meget forskelligt. Langt mere interessant er ZAZ, synes jeg. Hun er et stort hit her i huset for tiden.
    Hør (og se):

    eller
    w.youtube.com/watch?v=Tm88QAI8I5A
    og bli’r du grebet af hende, så er der meget mere her:

    • Ja, det kan du have ret i Monsieur Pedersen – soul er et bredt begreb! Tak for at dele ud af Zaz, som siden 2010 har hittet stort hér i landet. Hun er super frisk og meget nede på jorden. Musikken er ikke lige min kop te, men musiksmag er jo heldigvis noget individuelt noget, og jeg synes da helt klart, at læserne her på bloggen skal tjekke videoerne med søde Zaz, som du har været så flink at dele🙂

Skriv en kommentar

