FORÅRSFRYD I LÆSSEVIS

Jeg håber, at foråret varer ved, og vi ikke lige pludselig får et grimt temperaturdrop. For når man nu først har fået smag for vinduer åbne på vidt gab med udsigt til blå himmel, og man også lige har købt den sødeste forårs/sommer jakke, som helst gerne skal i brug nu og her og ikke bare som indejakke, men udenfor med t-shirt under og solbriller til og allerhelst fregnefangesiddende på en caféterrasse, så er der ligesom ingen vej tilbage vel? Så selvom jeg elsker Prince’s smukke sang “Sometimes it snows in april”, og jeg selv blev født under en snestorm den 9. april, så er den slags hvide fnidderfnug decideret tidsspilde lige nu og også til april. Hvis I har det ligesådan, og synes, at det da egentlig er en pæn, mønstret og oven i købet vendbar jakke, som jeg har købt for en slik hos Oysho for 60€ på rue de Rivoli. Og vil I også gerne sidde iført sådan én og solbriller i forårssolen på en café i Paris eller andetsteds, så kan I netshoppe den lige her og samtidig kigge på de mange andre søde sager, som det spanske mærke byder på. Sidst men ikke mindst har foråret vækket et eller andet kreativt i mig, for jeg har lige købt 86 meter smukt blåt grosgrain bånd. Jeg ville egentligt have haft 100 meter, men det var sidste rulle i forretningen. Jeg har nemlig luret af hvordan den fine blå halskæde, som jeg viste jer ved juletid lige her, laves, så nu er der gang i den lille fabrik. Jeg har en idé om, at jeg både skal lave halssmykker og armbånd, og hvis det går efter planen, skal farvesortimentet udvides med flere frække farver. Men mere om det en anden dag. Hvordan går det med jeres forår, er I også blevet grebet af en købetrang efter blomstrede sager, og sysler I også med hyggelige DIY-projekter????? (Og jo, det er de evindelige youghurtglas på bordet med fine kviste fundet i en park!! Gad vide, om I snart bliver træt af at se og høre om dem!)
Tillæg 19/02/2014: Helle har været så sød at gøre mig opmærksom på, at Oyshos webshop ikke leverer til Danmark endnu. Tusind tak for informationen Helle! I må derfor tage på et lille smut til Paris eller ét af de andre lande, der har Oysho-butikker, for at få fingrene i jakken. En lille shoppe-weekend anyone???

Forår i lejlighedenJakke-Jacket-OyshoGrosgrain bånd-Ribbon

ENGLISH RECAP: “SPRING EXCITEMENT”. I truly hope that spring will go on the way it is right now, and not all of a sudden come up with a nasty temperature drop. Because having my windows wide open and looking at a sunny blue sky is not something, I’m willing to give up on right now. On top of that I just bought this pretty reversible spring/summer jacket at Oysho, that I intend to wear outside with a t-shirt and sunglasses, sitting in the sun, catching freckles at a cosy café’s terrasse. So despite the fact, that I really like Prince’s song “Sometimes it snows in april” and I myself was born during a snowstorm on the 9. of April, I really find that the white and fluffy flakes are a complete waste of time right now, and also in April for that sake! Spring has even somehow brougth a creative side to life in me, and had me buy 86 meters of pretty blue grosgrain ribbon, that I’m gonna make necklaces and bracelets out of. But more about that later. How’s your spring, are you also buying flowery things and working on little DIY-projects???

4 thoughts on “FORÅRSFRYD I LÆSSEVIS

  1. Åh, sikken en fin jakke – men øv, øv – Oysho sender ikke til Danmark (endnu). Nå, håber på, den stadig er i butikkerne, når jeg skal til Paris i april – og så skal jeg da helt sikkert ha’ nogle af de søde yoghurtglas med hjem. Tak for de mange go’e tip – også til de franske apotekervarer.

    • Neeeeej, hvor surt! Jeg checkede lige på ASOS for dig, som også har et lille udvalg af Oyshos ting, men desværre ikke jakken! Jeg krydser fingre for, at de stadig har den til april i Paris, og det tror jeg da, at de har. Tak for at du gjorde mig opmærksom på problemet Helle! Jeg er glad for, at du kan bruge mine tips og håber, at du får spist en bunke youghurt, så du kan få et arsenal af søde glas med tilbage🙂

  2. Ej, hvor er den jakke bare fin – og smukke billeder. Og nu vi er ved rosen – sikken en fantastisk blog, du har her. Jeg glæder mig til at bruge weekenden på at læse den fra ende til anden. KH Julia

    • Du kan tro, at jeg også er glad for jakken Julia! Tusind, tusind tak for de fine rosende ord – de kommer til at holde længe på glædeskontoen. Og hvor er jeg beæret over, at en superblogger og dygtig pennefører, som dig, vil være i weekend-selskab med min blog.
      Kærlige hilsner fra Paris og mig.

      Mette

Skriv en kommentar

