DEN ER LIGE PÅ TRAPPERNE MEN…

Om bare 14 dage lander det franske apoteks kult og bestsellende renseprodukt Créaline H2O fra Bioderma endelig på udvalgte danske apotekers hylder. Det kommer dog i Danmark til at hedde Sensibio H2O, men det er ét og samme produkt! Og det er jo en mægtig god nyhed for alle jer, der ikke længere behøver at komme til Frankrig, selvom det jo helt sikkert var en virkelig god undskyldning for en lille rejse, hver gang beholderen var tom. Men da jeg ledte efter de annoncerede danske priser på nettet i dag, og blev uendelig skuffet på jeres vegne, vil jeg alligevel sige, at I bare skal holde fast i de gode undskyldninger. For 250 ml udgaven kommer i Danmark til at koste 119 kr, hvor 500 ml udgaven i Paris kan købes for mellem 9 og 11 €,  altså mellem 68 og 83 kr og dermed en gigantisk besparelse. Læs mere om Créaline/Sensibio i min lille apoteksguide, der, på trods af at jeg skrev den i 2012, stadig er yderst aktuel, og priserne holder utroligt nok stadigvæk. Den lille guide er ligeså utroligt stadig den mest læste artikel her på bloggen, hvilket betyder, at I virkelig er mange fans derude af de franske apoteker, og det kan jeg jo kun tilslutte mig. Jeg fandt ud af, da jeg nettrawlede for Biodermapriser, at en skribent på Berlingske tidende havde brugt mine tal for de franske apoteker, men vist ikke helt havde forstået dem. I min guide skrev jeg nemlig, at der i Paris ligger et apotek for hver 2000 indbyggere (hvilket fra min side var en intentionel afrunding af de cirka 2200), hvor Berlingske skribenten angiver det som et tal for hele Frankrig, hvilket ikke er korrekt. Det korrekte tal for hele Frankrig er 2900 indbyggere pr. apotek. Og så skulle tallene vist være på plads. Og glem nu ikke, at City-Pharma er det største, mest velassorterede, travleste og billigste apotek i Paris, hvor de røde indkøbskurve kan fyldes op med skønne sager på rekordtid. Adresse lige her.

Créaline H2O

ENGLISH RECAP:”TWO DIFFERENT NAMES – SAME THING”. The very popular facial cleanser Créaline H2O from the French pharmacy brand Bioderma might be available in your country, just under a different name. Internationally it is known as Sensibio H2O, but will in France according to Bioderma always keep the original name Créaline H2O. But whether you can buy it in your country or not, I bet it’s still worth buying in France, where the 500 ml version can be purchased at 9-11 €.  I’m saying this, as Bioderma is about to launch Sensibio in my home country Denmark in a couple of weeks, and the prices will be more than double up. Always go to City-Pharma for the biggest range of products and lowest prices.

3 thoughts on “DEN ER LIGE PÅ TRAPPERNE MEN…

  1. Er KÆMPE fan af Bioderma, som jeg efterhånden har brugt i en del år. Hver gang jeg er i Frankrig tanker jeg lige en dobbeltpakke op, så er der ligesom til det næste lange stykke tid🙂

    Jeg har selv læst din apotekerguide, og glæder mig til at besøge City Pharma til sommer når jeg endnu engang gæster Paris.

    Jeg tænkte på om du har nogle tilføjelser til din guide? Altså nye eller ydereligere must haves som er værd at kaste sig over?

    • Hej Nina,
      jeg kan godt forstå, at du er fan af Bioderma, for Créaline er da bare et super duper og praktisk produkt! Husk i øvrigt også at købe Créaline renseservietterne, de er ideelle, når man skal på rejse. Jeg håber, at du også har skrevet Uriage bodylotion bag øret – fantastisk til prisen!!! Gå også amok i håndcreme og læbepomader fra diverse mærker, som oftest kommer i vildt billige 2 eller 3-pakninger. Hos City-Pharma finder du dem parallelt med betalingskasserne. Er du til håndsæber, bliver du selvfølgelig også nødt til at købe nogle velduftende af slagsen med fra legendariske Roger & Gallet i fine æsker. Vichys populære deodoranter får du også for en slik i en pakke med to. Soltabletterne fra Oenobiol er perfekte til at blive flot brun og får farven til at holde længere. Samme slags produkt finder du også fra mærket Innéov. Og jeg kunne blive ved og ved og…..
      Jeg må nok hellere lave et par nye apoteksindlæg inden så længe🙂 Håber at dette allerede hjalp lidt på indkøbslisten.

      Ha’ en god aften

      Mette

  2. Uhh en masse gode tips, de er straks kommet på listen!
    Har altid gerne ville prøve de der soltabletter, så selvom jeg først skal afsted til juni, og derfor nok er lidt sent ude med at tage dem 4 uger før jeg er i solen, så vil jeg alligevel prøve, om ikke andet for at have en god efterårstan😉

    Et nyt apoteksindlæg ville helt sikkert være et hit – ved i hvert fald at jeg aldrig selv bliver træt af at søge efter og læse sådan nogle tips🙂

Skriv en kommentar

