MIN FINSKE SKOVBUND

“Hvilke nogen kunne du tænke dig”, spurgte min kæreste mig, da vi stod og kiggede på grønne planter på det kære lille blomstermarked på Quai aux Fleurs langs Seinen forleden dag. “Sådan noget finsk skovbundsagtigt noget”, svarede jeg. Og selvom min kæreste er rimelig god til at tolke mine svar og ideer, der til tider er helt ude i skoven, i dette tilfælde den finske skov, var han ikke helt med på, hvad jeg mente med det. For hverken han eller jeg har desværre været i Finland. Men han ved jo egentlig heller ikke, hvor meget jeg faktisk tøffer rundt inde på Bloglovin’ og kigger på finske designblogs. For jeg synes nemlig, at finnerne er så dygtige til at indrette med lækkert, enkelt design, masser af naturligt lys og fine grønne planter. For sagen er, at med alt det lækre lys, som foråret og sommertidens bonuseffekt har bragt med sig, er den grønne status for vores lejlighed helt ude af trit: Min orkidé er gået i dvale og er derfor blevet gemt væk, indtil den gider at yde lidt blomster til fællesskabet igen. Og mine små paradistræer er gået i strejke over de trange forhold i potterne – fair enough! Løsningen blev derfor en aspargesplante – på fransk “Asparagus” – med de fineste fjerlette blade og grene og en lysegrøn plante, hvis navn jeg har glemt. Og nu er der kommet den helt rigtige grønne stemning i lejligheden, som jeg selv bilder mig ind er meget finsk. Og den søde svenske fugleplakat, som jeg jo vandt tidligere på den finske blog “Time of the aquarius”, og som jeg pinligt nok stadig ikke har fået rammet ind, kommer lige til at give det sidste matchende naturpift. Utroligt hvad et par grønne indskud kan gøre ved éns hjem og humør på to sekunder, eller inden man tæller “yksi, kaksi, kolme”.
Grønne planterGrønne planter #2ENGLISH RECAP: My Finnish forest floor. “Which ones would you like?”, my boyfriend asked me, when we were looking at green plants at the cute flower market at Quai aux Fleurs the other day. “Something Finnish forest floor-like”, I answered. Now, my boyfriend  is not quite aware of the time I spend strolling around on Bloglovin’ checking out Finnish designblogs, because I absolutely love Finnish design and how the Finns decorate their homes with simplicity, great design, natural light and green plants. So to put up with the sad plant situation in our flat, with a flowerless orchid and two jade plants on strike because of the narrow conditions in their pots, we ended up getting the pretty and airy Asparagus Fern and a nice light green thing. And now the atmosphere has radically changed in the flat, and I convince myself, that it is very Finnish. The pretty bird poster I won on the Finnish blog “Time of the aquarius” adds the final nature/forest touch to the place. Just incredible what a couple of green plants can do to your place and your mood in two seconds, or before you count “yksi, kaksi, kolme”!

 

Skriv en kommentar

